2024-03-29T07:16:49Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4620732018-03-05T15:11:41Zcom_10803_339col_10803_22759
nam a 5i 4500
Xarxa
Valor cultural
Sostenibilitat
Accés a la cultura
Educació artística
Creativitat
Desenvolupament personal
Participació
Apoderament
Ciutadania
Model de Desenvolupament Cultural Comunitari a partir de l'anàlisi d'experiències internacionals i locals d'art comunitari
[Barcelona] :
Universitat Ramon Llull,
2018
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/462073
cr |||||||||||
AAMMDDs2018 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
Serra Sangüesa, Laia,
autor
1 recurs en línia (404 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Ramon Llull. FESTSPT- Educació Social i Treball Social
2018
Universitat Ramon Llull. FESTSPT- Educació Social i Treball Social
Tesis i dissertacions electròniques
Morata García, M. Jesús,
supervisor acadèmic
TDX
La investigació Model de Desenvolupament Cultural Comunitari a partir de l’anàlisi d’experiències internacionals i locals d’art comunitari es centra en l’àrea d’estudi del Desenvolupament Cultural Comunitari i els seus elements definitoris en diferents escenaris.
L’objectiu principal d’aquesta tesi doctoral és proposar un model de Desenvolupament Cultural Comunitari que permetrà aportar nous recursos de caràcter conceptual i metodològic per la seva aplicació en múltiples contextos. La metodologia utilitzada per realitzar la present investigació s’ha centrat en un estudi de casos múltiples d’organitzacions locals. Considerant la naturalesa complexa de l’objecte d’estudi, s’ha utilitzat un disseny de mètode mixt integrant dades qualitatives (anàlisi documental, observació no participant i entrevistes) i quantitatives (qüestionaris). La investigació parteix de la conceptualització del DCC i de la revisió de 8 experiències internacionals d’art comunitari per l’establiment de categories i subcategories pel treball de camp. L’anàlisi i configuració del model de DCC vol verificar la intensitat de relació entre l’aplicació dels projectes analitzats i la seva incidència en el foment de les dimensions política (en clau de treball en xarxa, valor públic de la cultura, institucions culturals, accés a la cultura, sostenibilitat i transparència), educativa (des de la perspectiva de l’educació artística, la creativitat, el desenvolupament personal, els nivells d’aprenentatges i les visions pedagògiques) i social (a partir de l’acompanyament i el vincle, la participació, l’apoderament comunitari i la ciutadania).
u71
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier