2024-03-28T15:16:01Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4608772018-01-24T09:15:10Zcom_10803_1col_10803_350308
nam a 5i 4500
Percepció
Percepción
Perception
Parla
Habla
Speech
Fonologia
Fonología
Phonology
Percepció de la parla i parla infantil
[Barcelona] :
Universitat de Barcelona,
2018
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/460877
cr |||||||||||
AAMMDDs2018 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
Ester Subias, Glòria,
autor
1 recurs en línia (600 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat de Barcelona. Facultat d'Educació
2017
Universitat de Barcelona. Facultat d'Educació
Tesis i dissertacions electròniques
Cantero Serena, Francisco José, ,
1964-
supervisor acadèmic
Hermoso, Adoració,
supervisor acadèmic
Perera i Parramon, Joan,
supervisor acadèmic
TDX
Els infants de 2-3 anys, encara no alfabetitzats, solen produir una parla que es considera que presenta característiques diferenciadores respecte del model adult que senten.
S’han analitzat els factors que intervenen entre percepció i producció de la parla en interacció infant-mestra en una mostra de 617 paraules, per conèixer si els processos de simplificació fonològica establerts per a aquesta edat, són la causa de les “errades”, o més aviat són degudes a l’acomodació de l’infant al reproduir el model que percep.
El resultat de l’anàlisi en correlació infants-mestres ha demostrat un alt grau de coincidència en les produccions dels dos i per tant es va concloure que les errades no van ser a causa d’un desenvolupament fonològic deficient, atès que eren infants amb capacitats cognitives i comunicatives adequades, sinó a processos de simplificació fonològica que responien a les característiques pròpies de la parla espontània.
b
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier