2024-03-28T13:00:18Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/415612024-03-15T10:57:57Zcom_10803_236col_10803_690271
nam a 5i 4500
Spiegelman
biografia
auto-biografia
còmic
narració secuencial
cinema d’animació
Walt Disney
Maus
Maus d’Art Spiegelman. Una dissociació de rols a través de la genealogia semiòtica de gats i ratolins a la literatura, la novel•la gràfica i la cultura visual.
[Barcelona] :
Universitat Pompeu Fabra,
2011
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/41561
cr |||||||||||
AAMMDDs2011 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
978-84-695-0045-3
Crisóstomo, Raquel,
autor
Programa de doctorat en Humanitats,
degree
1 recurs en línia (304 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Humanitats
2011
Universitat Pompeu Fabra. Departament d'Humanitats
Tesis i dissertacions electròniques
Ucelay-Da Cal, Enric,
supervisor acadèmic
TDX
Art Spiegelman realitzà a Maus una biografia sobre les experiències del seu pare com a
víctima de l’Holocaust. El que normalment hagués estat una altra narració de
supervivència va constituir un abans i un després per tractar-se d’una novel·la gràfica,
un suport molt poc habitual per temes de tanta gravetat. Spiegelman dibuixa a jueus i
nazis mitjançant ratolins i gats, respectivament. Aquest plantejament representatiu és
assumit de forma natural pel lector, però en realitat es tracta d’una inversió de caràcters
entre els dos animals, que només es pot entendre si s’analitzen els precedents gràfics de
l’autor. L’animalització dels jueus per part dels nazis, la propaganda bèl·lica feta des del
món de l’animació de la mà de Disney i la càrrega visual dels dibuixos animats des del
anys trenta convergeixen en l’imaginari de Spiegelman i en la correcta comprensió del
seu text.
f
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier