2024-03-28T22:16:43Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4060812017-09-28T09:12:43Zcom_10803_339col_10803_22754
nam a 5i 4500
Transmedia
Narrative Structures
Script
Teoría de Sistemas
Estructuras Narrativas
Storytelling
Guión Audiovisual
Non Linear
Complejidad
Complexity
LAS ESTRUCTURAS COMO PROCESO. Anomalías cotidianas: guión audiovisual, cine mutante, narrativas transmedia y teoría de sistemas
[Barcelona] :
Universitat Ramon Llull,
2017
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/406081
cr |||||||||||
AAMMDDs2017 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
Monte Salvador, Carlos,
autor
1 recurs en línia (362 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Ramon Llull. FCRIB - Comunicació i Relacions Internacionals
2017
Universitat Ramon Llull. FCRIB - Comunicació i Relacions Internacionals
Tesis i dissertacions electròniques
de Felipe Allué, Fernando,,
supervisor acadèmic
TDX
Aquesta tesi doctoral explora els conceptes fonamentals utilitzats en la creació i l'anàlisi de la narració audiovisual, especialment aquells relacionats directament amb el guió.
El treball es centra en la utilització de recursos emprats en la construcció dramàtica i l'establiment de l'organització del relat, considerats tots dos conceptes com a elements creadors de sentit.
De la mateixa manera es reflexiona sobre la funció del guió dins del text cinematogràfic, posant el focus en els aspectes estructurals i els seus diversos nivells d'aplicació.
Conscient que ens trobem en un moment crucial en el desenvolupament dels mitjans de comunicació en els quals la transversalitat, la fragmentació i la connectivitat es constitueixen com a característiques bàsiques, la tesi evidencia la pobresa tant del format del guió com de l'aparell d'anàlisi utilitzats fins al moment.
Enfront d'aquesta situació, l'assaig planteja la necessitat de la creació de noves eines, metodologies i models d'acord amb els requeriments actuals, fent èmfasis en els següents punts:
- la finalització del monopoli de l'escriptura com a eina constructiva i d'anàlisi.
- l'evidència que el model dels tres actes resulta deficient per explicar el polimorfisme de la producció cinematogràfica internacional.
- el reconeixement de la pluralitat de camins vàlids per a la creació d'obres audiovisuals riques i variades, concordes amb les inquietuds del moment històric.
- la necessitat de l'aplicació de la visualització d'informació i les teories de la complexitat com a elements fonamentals per a l'articulació d'un nou discurs sobre la creació, anàlisi i crítica audiovisual.
En aquest sentit, l'estudi s'aproxima al tema per tractar-ho des d'una nova perspectiva més sistèmica, amb la intenció de crear les bases per a l'elaboració d'aquesta nova forma de creació i anàlisi del guió audiovisual i el transmèdia, en sintonia amb els temps que vivim, les eines que fem servir i les històries que necessitem.
u71
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier