2024-03-29T06:49:48Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4045662017-09-13T18:40:24Zcom_10803_339col_10803_21792
nam a 5i 4500
Lideratge educatiu
Art i educació
Education
Arte y escuela
Art i escola
Projectes educatius compartits
School networking projects
Arte y Educación
Treball per projectes
Arts integration
La integració de l'Art en Educació: el cas d'Art i Escola del Centre d'Arts Contemporànies de Vic (ACVIC)
[Barcelona] :
Universitat Ramon Llull,
2017
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/404566
cr |||||||||||
AAMMDDs2017 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
Llevadot González, Margarida,
autor
1 recurs en línia (277 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Ramon Llull. FPCEEB - Ciencies de l'Educació
2017
Universitat Ramon Llull. FPCEEB - Ciencies de l'Educació
Tesis i dissertacions electròniques
Pagés Santacana, Anna,
supervisor acadèmic
TDX
L'objectiu principal de la tesi és analitzar i interpretar un projecte que permet posar en marxa un veritable procés creatiu d’hibridació entre l’àmbit educatiu i l’artístic.
La recerca dedica la primera part, el marc teòric, a analitzar les causes fonamentals que expliquen el distanciament que històricament han mostrat les polítiques culturals vers l’educació a Catalunya i seguidament descriu i analitza el gir considerable que les polítiques culturals i educatives han fet en la manera de relacionar-se i de veure les possibilitats de llur interrelació. La discussió d’aquesta primera part porta a concloure que la Pedagogia de l’Experiència, la Pedagogia de la Complexitat i la Pedagogia de la Sostenibilitat són els fonaments dels projectes d’integració de l’art en educació entre diferents agents i institucions educatives i culturals.
En la segona part, el treball de camp, hem explorat com la dimensió creativa-artística dels impulsors dels projectes d’integració de l’art en educació evita l'aïllament inter-institucional en projectes compartits. Seguidament, a través d’un estudi de cas en profunditat —el projecte Art i Escola de l’ACVIC— hem analitzat un projecte d’integració de l’art en educació a Catalunya que fa visible un alt nivell de col·laboració i reconeixement mutu entre professionals de l’art i l’educació i afavoreix noves propostes, metodologies i maneres d’avaluar.
Finalment, a la part de les conclusions, hem definit les condicions de qualitat d’un projecte d’integració de l’art en educació i hem assenyalat les orientacions pedagògiques per al seu disseny i desenvolupament.
u71
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier