2024-03-29T09:20:06Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4033762017-09-13T21:40:08Zcom_10803_339col_10803_355
nam a 5i 4500
MMORPG
Motivación
Adicción
Videojuegos
Gaming Disorder
Motivation
Addiction
Video games
Influencia de las Motivaciones y los Estilos de Juego en Jugadores de MMORPG
[Barcelona] :
Universitat Ramon Llull,
2017
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/403376
cr |||||||||||
AAMMDDs2017 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
Fuster Laseca, Héctor,
autor
1 recurs en línia (114 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Ramon Llull. FPCEEB - Psicologia
2017
Universitat Ramon Llull. FPCEEB - Psicologia
Tesis i dissertacions electròniques
Carbonell Sánchez, Xavier,,
supervisor acadèmic
TDX
En els darrers 30 anys els videojocs han esdevingut un dels productes d’oci més prevalent i transversals en les societats desenvolupades. Degut a la seva naturalesa, els jocs digitals permeten un ampli ventall d’interaccions complexes i els jocs multi-jugadors massius en línia (MMORPG, per les seves sigles en anglès) són els que ofereixen oportunitats més complexes d’acció e interacció entre jugadors. Per això és necessari l’estudi d’aquest fenomen i els aspectes psicològics associats al mateix. Així, la present tesis explora l¡àmbit de les motivacions per a l’ús de videojocs, així com la identificació de l’ús problemàtic i no problemàtic associat a aquestes motivacions. El primer estudio en el que participaren 253 jugadors hispanoparlants de World of Warcraft va tenir com a objectiu la identificació de les motivacions associades al joc en MMORPG. Un anàlisis factorial va mostrar la presència de quatre motius pel joc: socialització, exploració, assoliment i dissociació. El segon estudi l’integraren 430 jugadors de MMORPG i el seu objectiu era la caracterització de la població de jugadors en quant a motivacions i estils de joc. En el tercer estudi participaren 410 jugadors de MMORPG i es definir un model que aglutinava les motivacions per al joc en MMORPG així com el model dual de la passió, amb l’objectiu d’identificar les motivacions que s’associaven al joc no problemàtic (passió harmoniosa) i aquelles que s’associaven al joc problemàtic (passió obsessiva). Finalment, es realitzar una traducció i validació de l’instrument IGD-20 que avalua el Trastorn per joc a internet (IGD, per les seves sigles en anglès), amb una mostra de 1074 jugadors espanyols. Així mateix, aquest estudi va permetre trobar diferents patrons d’ús de videojocs que poden facilitar la identificació de l’ús problemàtic així com la seva associació a les motivacions per al joc.
u71
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier