2024-03-28T12:39:18Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4007022017-12-16T06:45:11Zcom_10803_284col_10803_306
nam a 5i 4500
Interaccions dialògiques
Col·laboració
Entorn Wiki
Interacciones dialógicas
Colaboración
Entorno Wiki
Dialogic interactions
Collaboration
Wiki environment
Anàlisi de les interaccions dialògiques entre docent i alumnes d'educació Primària per al desenvolupament de processos d'aprenentatge col·laboratiu en una Wiki
[Lleida] :
Universitat de Lleida,
2017
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/400702
cr |||||||||||
AAMMDDs2017 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
Jové Amador, Rosanna,
autor
1 recurs en línia (262 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
2016
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Tesis i dissertacions electròniques
Pifarré Turmo, Manoli,
supervisor acadèmic
TDX
Aquesta tesi pretén (1). Caracteritzar el tipus d’ajudes que proporciona la docent als alumnes durant la seva interacció en una Wiki, (2) Analitzar com evolucionen aquestes ajudes al llarg de la proposta educativa i (3) Conèixer les característiques de les connexions intertextuals que els alumnes realitzen a l’entorn Wiki per construir el coneixement amb els altres.
Respecte al primer objectiu, els resultats demostren que la docent utilitza el llenguatge tant per a Instruir, en que proporciona als alumnes una guia explícita sobre com han d’involucrar-se en el desenvolupament de l’activitat, així com per a Promoure el diàleg, en que fa partícips als alumnes en el desenvolupament de la mateixa activitat. Respecte al segon objectiu, els resultats mostren que a l’inici la docent Instrueix en un resultat superior. Pel que fa al tercer objectiu, els resultats aporten que els alumnes construeixen els seus textos recolzant-se en els textos dels altres alumnes i també en el discurs de la docent.
Es conclou que (a) Les Wikis poden promoure processos col·laboratius, però és necessari un disseny col·laboratiu de l’activitat (b). La participació docent és necessària per involucrar els alumnes en formes productives d’utilitzar el llenguatge per aprendre i col·laborar.
l
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier