2024-03-28T21:12:55Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4004362017-09-03T12:00:35Zcom_10803_120col_10803_153
nam a 5i 4500
Cost de trasacció
Costos de transacción
Transaction costs
Benestar soci educatiu
Benestar socioeducativo
Welfare educational partner
Mercantilizació
Mercantilización
Mercantilization
La obsolescencia “programada” de la escuela pública: redes, contratos y costos de transacción. La gestión por programas focales condicionados y transferencias monetarias en educación.
[Barcelona] :
Universitat Autònoma de Barcelona,
2017
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/400436
cr |||||||||||
AAMMDDs2017 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
9788449066702
Dufour, Ivonne Alejandra Inés,
autor
1 recurs en línia (351 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
2016
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Tesis i dissertacions electròniques
Rambla, Xavier,
supervisor acadèmic
TDX
L’escola pública va donar a l’Argentina un lloc de referencia a l’Amèrica Llatina per la seva ampla cobertura, la gratuïtat a tots els seus nivells i la prestació universal. Tanmateix, la reforma educativa implementada durant més de dues dècades va contribuir a transformar una societat amb mobilitat social en una societat fortament polaritzada. A les escoles públiques de gestió estatal i de gestió privada de baix cost es van introduir programes focalitzats en la lluita contra la pobresa i de transferències monetàries condicionades. Aquestes mesures han provocat pèrdua de benestar sòcio-educatiu, un considerable augment dels costos de transacció i una precarització del treball docent.Els resultats d’aquesta recerca indiquen que els docents mantenen una percepció que afavoreix l’estereotip de l’escola pública, tot i les sistemàtiques intervencions gestades per la introducció dels programes focalitzats i de transferències monetàries condicionals, els quals restringeixen el seu marge d’actuació i alteren el sentit de l’escola. Els docents en la quotidinanitat s’apropien de la incerteza i no pas de la gestió per programes homologable a la gestió empresarial.Aquesta troballa mostra que la combinació dels intents mercantilitzadors amb els programes focalitzats no repara les desigualtats educatives, ans al contrari, les manté o les incrementa per l’augment del cost de transacció i la pèrdua de capacitat institucional. Les expressions de mercantilització es concreten en els àmbits d’assessorament en el seguiment i l’avaluació de programes focalitzats i de transferències monetàries de xarxes de prestadors contractats pel Ministeri d’Educació Nacional.
a
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier