2024-03-29T05:16:26Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/3767062017-08-29T14:51:48Zcom_10803_1col_10803_7
nam a 5i 4500
Museus
Museos
Museums
Catalunya
Cataluña
Catalonia
Xarxes socials
Redes sociales
Social networks
Web 2.0
Mitjans socials
Medios sociales
Social media
Els museus catalans a la web 2.0: anàlisi de la difusió dels seus fons i de les seves activitats a les xarxes socials
[Barcelona] :
Universitat de Barcelona,
2016
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/376706
cr |||||||||||
AAMMDDs2016 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
Badell, Joan Isidre,
autor
1 recurs en línia (233 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat de Barcelona. Departament de Biblioteconomia i Documentació
2015
Universitat de Barcelona. Departament de Biblioteconomia i Documentació
Tesis i dissertacions electròniques
Térmens i Graells, Miquel,
supervisor acadèmic
Rovira, Cristòfol,
supervisor acadèmic
TDX
Les xarxes socials han revolucionat i modificat les formes de relació i comunicació entre les persones i les institucions. Aquestes relacions a través de les xarxes s’han convertit en un nou paradigma comunicatiu. L’objectiu principal de la tesi és mostrar com els museus de Catalunya interactuen i difonen el seu patrimoni a través de les xarxes socials. L’estudi i l’anàlisi s’han desenvolupat metodològicament des d’una doble perspectiva: quantitativa i qualitativa, creant paràmetres i indicadors per l’estudi de webmetria i s’ha fet un seguiment d’observació i recollida de dades en diferents plataformes. Els resultats mostren una situació molt heterogènia en tots els sentits del sistema museístic de Catalunya, amb una complexa organització territorial. La interacció museu-visitant (presencial o virtual) a Catalunya té mancances significatives. Algunes propostes de reflexió i debat, a mode de conclusió, intenten contribuir a nous plantejaments per una comunicació més efectiva entre els museus i els seus seguidors/visitants.
b
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier