2024-03-28T22:42:27Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/3608512017-09-19T15:35:24Zcom_10803_339col_10803_21792
nam a 5i 4500
Online Learning
Educació a distància
Massive Open Online Course
Community of Inquiry
Self-Directed Learning
Mixed Method Research
Instructional Design
Higher Education
Community of Inquiry (COI) and Self-Directed Learning (SDL) in Online Environments: An Exploratory, Correlational and Critical Analysis of MOOCs. Introduction to Cybersecurity MOOC Case Study
[Barcelona] :
Universitat Ramon Llull,
2016
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/360851
cr |||||||||||
AAMMDDs2016 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c
Ferrer Mico, Maria Teresa,
autor
1 recurs en línia (377 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Ramon Llull. FPCEEB - Ciencies de l'Educació
2016
Universitat Ramon Llull. FPCEEB - Ciencies de l'Educació
Tesis i dissertacions electròniques
Prats Fernández, Miquel Angel,
supervisor acadèmic
TDX
L’objectiu d’aquesta recerca multi-paradigmàtica és presentar un anàlisis exploratori, correlacional y crític dels MOOC (Massive Open Online Courses) entesos com a comunitats d’aprenentatge participatius i descobrir el rol que l’aprenentatge autònom juga dins d’aquest marc. La recerca combina dades quantitatives i qualitatives i junt amb el marc teòric actual afegeix novetats en el cap de l’educació a distancia y les noves formes d’oferir cursos a distància. Els nostres resultats mostren diferencies estadístiques entre els estudiants que participen en diferent nombre de tests i el seu nivell d’aprenentatge autònom (p=0.003). Presentem informació demogràfica y les visions dels estudiants relacionades amb les tres presencies de la comunitat d’aprenentatge participatiu (presencia social, cognitiva y del instructor). L’estudi consta també de les opinions dels experts sobre el disseny dels MOOC i el seu valor pedagògic. Les nostres conclusions finals indican que els MOOC son entorns d’aprenentatge diferents en relació amb els entorns tradicionals a distancia, creen una comunitat d’aprenentatge participativa diferent i atrauen perfils d’estudiants diferents. Suggerim millores en el disseny pedagògic per a ajudar als estudiants a ser mes autònoms y per alinear els continguts del curs. La taxonomia de Marzano és suggerida com a marc pedagògic per a millorar el disseny dels MOOC i el grau de satisfacció dels alumnes.
u71
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier