2024-03-29T12:33:43Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/3527152022-05-05T08:16:35Zcom_10803_339col_10803_320430
nam a 5i 4500
Social Behavior
Emotion
Emotion Regulation
Spanish Questionnaire
Personal and Motive-based Competencies
Feedback
Leadership Paradoxes
Leadership Behavior
Behavioral Paradoxes
Emotional Reactions
Social Behavior and Emotions at Work: Regulation, Assessment and Feedback
[Barcelona] :
Universitat Ramon Llull,
2016
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/352715
cr |||||||||||
AAMMDDs2016 sp ||||fsm||||0|| 0 eng|c
Sipahi Dantas, Alaíde,
autor
1 recurs en línia (159 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Ramon Lllull. ESADE ADE - Direcció General i Estratègia i de Direcció de Persones i Organització
2016
Universitat Ramon Lllull. ESADE ADE - Direcció General i Estratègia i de Direcció de Persones i Organització
Tesis i dissertacions electròniques
Batista Foguet, Joan Manuel,
supervisor acadèmic
TDX
En una societat basada en els serveis, la qualitat de les relacions entre els col·legues, el proveïdor del servei al client, els directius i els membres dels seus equips determinen una sèrie de resultats, com ara les intencions de facturació, la fidelitat del client o la retenció del talent. En efecte, la qualitat de la relació entre un client i un proveïdor de serveis pot determinar la satisfacció del client, com també la seva predisposició a oblidar els errors (p. ex., Verghese, 2003; Roter, 2006). Això explica per què les organitzacions cada vegada es gasten més diners en formació corporativa en gestió, en general, i en lideratge, en particular. El desenvolupament del lideratge i la gestió encapçalen la llista de les primeres àrees d’inversió. L’any 2013, després de dos anys d’increment de la despesa, la inversió nord-americana en formació corporativa va créixer encara un 15 % -més de 70.000 milions de dòlars als Estats Units i 130.000 milions de dòlars arreu del món (Deloitte Corporate Learning Factbook, 2014). Aquesta tesi doctoral s’inspira en el rol fonamental de les interaccions socials a la feina per tal d‘obtenir una sèrie de resultats empresarials, com la satisfacció al lloc de treball, la satisfacció del client, la retenció del talent i l‘acompliment individual i de l’organització. Cercant de contribuir a l’estudi i a la pràctica del desenvolupament del comportament social a la feina, la motivació principal dels estudis que s’inclouen en aquesta tesi és respondre a la pregunta global: Com poden ser més efectius el comportament social i les emocions de les persones a la feina? Aquesta pregunta global s’ha abordat amb tres estudis, un de teòric, un de metodològic i un d’empíric.
La finalitat del primer estudi és descriure els tipus generals del comportament social que una persona pot exhibir en funció de les múltiples vies d’interacció cognitiva-emocional i utilitzar-los com a base per proposar un model de regulació emocional que afavoreixi l’exhibició d’un comportament social més efectiu a la feina. El segon estudi pretén afavorir el desenvolupament d’un comportament social a la feina a través del primer pas fonamental que cal fer, que és avaluar-lo. Amb aquesta finalitat, el segon estudi presenta el desenvolupament i el test de validesa del constructe d’un instrument espanyol per avaluar el comportament personal i social a la feina. El tercer estudi tracta dels intents dels directius per desenvolupar el comportament social dels seus treballadors a través d’un feedback de seguiment de 360º. Investiga les paradoxes que afronta un directiu durant un feedback de seguiment de 360º, com es tradueixen en comportaments de lideratge i incideixen en les reacciones emocionals dels receptors del feedback.
u71
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier