2024-03-29T01:49:03Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/3054952017-09-13T09:20:07Zcom_10803_337col_10803_338
nam a 5i 4500
qualitat en l’educació escolar
calidad en la educación
quality in education
eficàcia escolar i millora de l’escola
eficacia escolar y mejora de la escuela
school effectiveness and school improvement
estudis d’internet
estudios de internet
internet studies
escletxa digital
brecha digital
digital divide
Internet, escola i comunitat en el trànsit cap a la societat xarxa. La incorporació d’internet al sistema educatiu de Catalunya per al desenvolupament comunitari
[Barcelona] :
Universitat Oberta de Catalunya,
2015
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/305495
cr |||||||||||
AAMMDDs2015 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
Meneses Naranjo, Julio,
autor
1 recurs en línia (294 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)
2015
Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)
Tesis i dissertacions electròniques
Mominó de la Iglesia, Josep Maria,
supervisor acadèmic
TDX
Durant els darrers anys, hi ha hagut un gran interès en el procés d’introducció de les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) a les escoles. Tot i que la majoria dels esforços s’han dirigit a l’estudi de la seva incorporació als processos d’ensenyament i aprenentatge com a eines per facilitar l’accés, la gestió i el processament de la informació, la investigació no ha parat prou atenció a la forma en què les TIC promouen i donen suport a la interacció social i el desenvolupament comunitari. Adoptant una perspectiva comunitària, aquesta tesi doctoral estudia la incorporació de les TIC, i particularment d’internet, a l’organització de l’activitat quotidiana i el funcionament de les aules i escoles, tenint en compte les relacions entre els estudiants i els professors, les formes de col•laboració del professorat, la participació dels diferents col•lectius en la gestió dels centres i l’obertura de l’escola a les famílies, altres professionals i la comunitat local. Amb aquest propòsit, la tesi s’estructura a partir d’un compendi de publicacions desenvolupades en el marc dels projectes d’investigació “L’escola a la societat xarxa: internet a l’educació primària i secundària” i “La integración de internet en la educación escolar española: situación actual y perspectivas de futuro”. Aquesta investigació mostra el sistema educatiu de Catalunya com un sistema poc connectat, on la incorporació d’internet no sembla respondre a una revolució en les pràctiques comunitàries, així com un sistema que sembla jugar un paper secundari en la promoció de la inclusió digital dels nens i joves en la nostra societat.
o
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier