2024-03-29T10:06:55Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/29162023-06-09T10:55:27Zcom_10803_1col_10803_113
nam a 5i 4500
J. Habermas
Comprensió intersubjectiva
Etnometodologia
Acció comunicativa
Gestió comunicativa de l'educació
H. Garfinkel
Paulo Freire
Estudi dels aspectes comunicatius i socioculturals de l'Educació de Persones Adultes: Proposta d'organització basada en una Gestió Comunicativa
[Barcelona] :
Universitat de Barcelona,
2011
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/2916
cr |||||||||||
AAMMDDs2011 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
9788469046456
Valls i Molins, M. Núria,
autor
Tesi
Doctorat
Universitat de Barcelona. Departament de Teoria i Història de l'Educació
2005
Universitat de Barcelona. Departament de Teoria i Història de l'Educació
Tesis i dissertacions electròniques
Valls, Rosa,
supervisor acadèmic
Flecha, Ramón,
supervisor acadèmic
TDX
Aquesta tesi doctoral presenta el model social de gestió de l'educació de persones adultes com el més útil per a la nova societat de l'informació, al començament del segle XXI. Els principals conceptes en què s'ha basat la recerca, tant teorètica com pràctica, sòn la gestió democràtica, l'organització comunicativa de l'educació de persones adultes i l'interacció comunicativa, dácord amb els principis d'acció comunicativa formulats per J. Habermas i l'etnometodologia d'H. Garfinkel. <br/><br/>Per altra banda, aquesta tesi analitza alguns dels discursos de la postmodernitat, com ara el relativisme neo-nitzschenià i l'orientació deconstructivista, quant a bloquejos de la possibilitat de transformació social. <br/><br/>Igualment, aquesta tesi presenta els fonaments del concepte de comprensió intersubjectiva provinent de la teoria de Habermas. Per altra banda, s'analitzen els elements de la gestió comunicativa basada en el coneixement dialogal, d'acord amb les propostes de Paulo Freire, el qual defensava la possibilitat de la transformació social a travès de l'educació, com a alternativa a les teories postmodernes. <br/><br/>La tesi també presenta les noves tendències dins de l'Educació Democràtica d'Adults cap al segle XXI. Aquest nou concepte de gestió s'estudia des del nivell local fins al nivell global. La nostra recerca explica com a travès de la seva participació en els processos de gestió i de presa de decisions, les persones adultes poden superar els efectes de l'exclusió des de les presumpcions del poder. A més, explica com la gent pot veure's implicada en la gestió dels projectes educatius i culturals a travès de les presumpcions de validesa. <br/><br/>Finalment, aquesta tesi doctoral presenta dues experiències educatives: per una banda, una experiencia de desenvolupament cultural i comunitari als EE.UU, coneguda com <i>Highlander Research & Education Center</i>, que fou una iniciativa pionera des dels seus orígens als anys 30 del segle XX. Per l'altra banda, s'analitza a fons l'experiència de la concreció d'una iniciativa de gestió comunicativa en el Centre d'Adults "La Verneda-Sant Martí", com a centre global amb una base territorial.
b
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier