2024-03-28T08:37:19Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/2838102018-02-14T13:19:26Zcom_10803_284col_10803_300
nam a 5i 4500
Imatge sagrada
Tractat de pintura
Iconografia religiosa
Imagen sagrada
Tratado de pintura
Iconografía religiosa
Sacred image
Paint treatise
Religious iconography
El Pintor cristiano y erudito de Juan Interián de Ayal: entre el moralismo post-tridentino y el racionalismo pre-ilustrado
[Lleida] :
Universitat de Lleida,
2014
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/283810
cr |||||||||||
AAMMDDs2014 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
Argelich, María Antonia,
autor
1 recurs en línia (565 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat de Lleida. Departament de Història de l'Art i Història Social
2014
Universitat de Lleida. Departament de Història de l'Art i Història Social
Tesis i dissertacions electròniques
Company, Ximo,
supervisor acadèmic
TDX
'El Pintor Cristiano y Erudito' escrit pel teòleg Juan Interián de Ayala al 1730, és l'últim dels tractats espanyols dirigits a normativitzar la realització artística d'imatges sagrades. La seva tardana aparició, en relació a aquest tipus de textos sorgits com a conseqüència del Concili de Trento, ha estat la justificació de l'escàs interès pel seu estudi. Malgrat això, la vinculació de Interián al grup dels anomenats 'novatores' suggereix que els principals objectius del seu tractat podrien haver sobrepassat als del contrarreformisme barroc per incorporar d'altres, associats amb el pensament de la Il·lustració primerenca. La detallada comparació de les indicacions iconogràfiques de 'El Pintor Cristiano', amb les que en llur temps van proposar els tractats de Molanus, Paleotti, Carducho, Pacheco i Palomino, ha permès, en efecte, detectar peculiaritats iconogràfiques dirigides a la plena substitució d'aquella concepció simbòlica i devocional de la imatge barroca per una definitiva concepció historicista i erudita de la història sagrada.
l
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier