2024-03-28T18:34:28Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/2838062017-09-25T00:05:11Zcom_10803_1col_10803_31
nam a 5i 4500
Redacció de guions cinematogràfics
Redacción de guiones cinematográficos
Motion picture authorship
Curtmetratges
Cortometrajes
Short films
Narrativa
Fiction
Models estructurals per a l’escriptura de guions de curtmetratge
[Barcelona] :
Universitat de Barcelona,
2014
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/283806
cr |||||||||||
AAMMDDs2014 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
Macià Viles, Jaume,
autor
1 recurs en línia (485 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura
2014
Universitat de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura
Tesis i dissertacions electròniques
Romea Castro, Celia,
supervisor acadèmic
TDX
"Models estructurals per a l’escriptura de guions de curtmetratge" té com a primer objectiu establir una classificació, partint de l’observació d’exemples, de diversos models estructurals de guió de curtmetratge que eviten l’aparició de les sensacions d’incompletud o insubstancialitat, dues sensacions que hi ha el risc que apareguin al final d’un relat breu i que deixen insatisfet l’espectador. Prenent com a base dos tipus de classificació dels arguments de llargmetratge (en funció del seu mode de construcció i en funció del seu centre d’interès), s’arriba a la conclusió que alguns dels models estructurals que utilitza el llargmetratge són idonis per al curtmetratge, que uns altres no ho són, i que uns tercers ho són però després d’introduir algunes modificacions. A banda, s’estableixen alguns models estructurals que són pròpies del curtmetratge. En segon lloc, la tesi descriu una proposta didàctica per a un taller d’escriptura de guions de curtmetratge que pren com a base els models estructurals satisfactoris prèviament establerts. En aquesta proposta didàctica, els alumnes reben com a instrucció inicial la necessitat d’escriure un argument de curtmetratge que s’ajusti a una de les pautes estructurals establertes en l’apartat anterior. És una proposta pensada per a una assigntura amb grups reduïts d’alumnes i que adopta el format de taller d’escriptura. En tercer lloc, es deixa constància de l’aplicació de l’esmentada proposta didàctica en el marc d’una assignatura semestral impartida per l’autor de la tesi a l’ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya), centre adscrit a la UB, durant dos cursos acadèmics consecutius (2011-12 i 2012-13), per a alumnes de tercer curs, de la menció de guió, del Grau en Cinema i Mitjans Audiovisuals. A través d’una investigació basada en l’observació participant, la tesi mostra el resultat de l’aplicació de la proposta didàctica. S’aporta una selecció dels guions escrits pels alumnes, dels comentaris i suggerències de millora de la resta d’alumnes i del professor, així com les successives versions de l’argument que neixen d’aquests comentaris i suggerències. En quart i darrer lloc, s’avalua el resultat del treball realitzat pels estudiants i de la progressió del seu aprenentatge durant el procés.
b
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier