2024-03-28T15:37:43Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/1273942017-09-14T03:18:26Zcom_10803_339col_10803_362
nam a 5i 4500
Ciència educativa
Coneixement reflexionat
Escoles de negocis
Globalització
Memòria humana
Neoliberalisme
Plans d'estudi
Plasticitat cerebral
Societat noosfèrica
Tecnologies de la informació
Ciencia educativa
Conocimiento reflexionado
Escuelas de negocios
Globalización
Memoria humana
Neoliberalismo
Planes de estudio
Plasticidad cerebral
Sociedad noosférica
Tecnologías de la información
Teaching science
Knowledge through thought
Business schools
Globalization
Human memory
Neoliberalism
Academical curricula
Brain plasticity
Noospherical society
Information technology
Proposta d’un nou model pedagògic en les escoles de negocis basat en el coneixement reflexionat, en el marc de l’actual procés de globalització
[Barcelona] :
Universitat Ramon Llull,
2013
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/127394
cr |||||||||||
AAMMDDs2013 sp ||||fsm||||0|| 0 cat|c
Oliveras Ballús, Marc,
autor
1 recurs en línia (211 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat Ramon Llull. Facultat d'Economia-IQS. Departament de Gestió Empresarial
2013
Universitat Ramon Llull. Facultat d'Economia-IQS. Departament de Gestió Empresarial
Tesis i dissertacions electròniques
Sols Lucia, José,
supervisor acadèmic
TDX
Les escoles de negocis han esdevingut, sobretot a partir del procés de globalització neoliberal iniciat en els anys 1980, en centres de poder on es formen professionals que ocupen llocs rellevants en les noves estructures empresarials, econòmiques i polítiques. La darrera crisi econòmica global de principis del segle XXI ha qüestionat aquest neoliberalisme ensenyat en les escoles de negocis i, en conseqüència, la legitimitat d’aquests centres educatius per guiar els camins econòmic, social i polític de la societat mundial.
Paral•lelament al procés de globalització neoliberal, la tècnica i tecnologia modernes han canviat la manera com entenem la societat, les empreses, la ciència i el planeta, essent les noves tecnologies de la informació el paradigma d’aquesta nova societat global del segle XXI. En el treball presentem la tècnica com un element creat per l’home que, a la vegada, el defineix i, consegüentment, en determina el seu coneixement i la seva llibertat. Els interessos econòmics creats a partir de la Revolució Industrial són la clau per entendre l’expansió de la tècnica i de la tecnologia modernes i, en aquest sentit, la tècnica educativa ha tendit, per aquestes mateixes motivacions econòmiques, a l’especialització dels coneixements.
Partint d’aquesta realitat, el treball mostra la necessitat que la tècnica educativa actual potenciï el que anomenem coneixement reflexionat, que és diferent a l’acumulació d’informació, i que definim com el component clau de l’economia moderna globalitzada, una economia que té com element característic i diferenciador l’aplicació del coneixement individual i col•lectiu en aparells de generació de coneixement, que, al seu torn, són fruit de la revolució de les tecnologies de la informació. Els canvis que la tècnica i ciència modernes han provocat fan necessari estudiar com funciona la tècnica educativa d’avui i quin tipus de coneixement necessitem les persones per construir la nostra pròpia llibertat. Els descobriments moderns del funcionament de la memòria humana i la plasticitat cerebral són fonamentals per elaborar coneixement reflexionat a escoles i universitats. A més, el moment actual d’incertesa social en el marc de la nova societat noosfèrica moderna fa inevitable la necessitat que en els centres educatius es formin persones amb unes noves habilitats i fortaleses que els permetin viure lliurement en la concepció moderna de l’espai i del temps.
Per tot plegat, en el treball defensem que els objectius de les escoles de negocis han de ser responsables amb les necessitats socials i econòmiques mundials i plantegem una necessària legitimació de les causes socials i econòmiques que es tracten en els seus plans d’estudis, els quals, com demostrem, són homogenis arreu del planeta i emmotllats als criteris de rànquings diversos publicats en revistes especialitzades.
Com a conclusió, proposem un programa transdisciplinar que anomenem Sòcrates per a potenciar el coneixement reflexionat entre els alumnes i ajudar a crear professionals amb personalitat i ètica d’acord a les necessitats socials i econòmiques de cada moment i regió.
u71
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier