2024-03-28T10:47:26Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/1163732017-09-12T19:19:36Zcom_10803_284col_10803_306
nam a 5i 4500
Resiliència
Competència digital
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)
Adolescència
Exclusió social
Resiliencia
Competencia digital
Adolescencia
Resilience
Social exclusion
Estudio sobre la resiliencia y las competencias digitales de los jóvenes adolescentes en situación de riesgo de exclusión social
[Lleida] :
Universitat de Lleida,
2013
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/116373
cr |||||||||||
AAMMDDs2013 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
Vaquero Tió, Eduard,
autor
1 recurs en línia (540 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
2013
Universitat de Lleida. Departament de Pedagogia i Psicologia
Tesis i dissertacions electròniques
Balsells, M. Àngels
Carrera, Xavier
TDX
En un moment històric en què les TIC representen els mitjans de la Societat de la Informació cal plantejar-se si la Resiliència (la capacitat de fer front a les adversitats) està relacionada amb la Competència Digital (CD), i si pot ser fomentada a través de mitjans digitals. L'estudi, de caràcter exploratori, analitza quina relació hi ha entre la Resiliència i la CD establint comparacions i correlacions en dos grups d'una mostra de 435 adolescents, un d'ells en situació de risc d'exclusió social. Els resultats assenyalen diferències significatives entre ambdós grups, tant en la Resiliència com en la CD. Els resultats també indiquen que menors puntuacions en la Resiliencia dels adolescents en situació de risc estan relacionades amb menors puntuacions en la CD, especialment en un dels factors de Resiliencia, la Cohesió Familiar. Es constata la influència que tenen les diferents situacions familiars d'ambdós grups en la superació de riscos i adversitats. Es posa de manifest que els adolescents no tenen la mateixa CD donades les diferents característiques i influències socials, familiars i contextuals i, per tant, no utilitzen les TIC de la mateixa manera. Tantmateix, a nivell pràctic, les TIC tenen un alt potencial com a mecanisme d'apoderament de la infància i l'adolescència, que fa necessari el disseny i la implementació d'intervencions socioeducatives que plantegin com millorar la qualitat de vida utilitzant les TIC com a mitjà o estratègia.
l
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier