2024-03-29T08:26:45Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/1045132017-09-12T11:18:34Zcom_10803_284col_10803_289
nam a 5i 4500
Nens
Hàbits esportius
Activitat física
Esport escolar
Niños
Hábitos deportivos
Actividad física
Children
Sport habits
Physical activity
El deporte en edad escolar en la ciudad de Torrevieja
[Lleida] :
Universitat de Lleida,
2013
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/104513
cr |||||||||||
AAMMDDs2013 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
Plaza Montero, Daniel,
autor
1 recurs en línia (592 pàgines)
Tesi
Doctorat
Universitat de Lleida. Departament de Didàctiques Específiques
2012
Universitat de Lleida. Departament de Didàctiques Específiques
Tesis i dissertacions electròniques
Reverter Masià, Joaquín,
supervisor acadèmic
TDX
L’estudi de l’activitat física i esportiva extraescolar en alumnes de primària és l’eix central
d’aquesta tesi. La tesi està dividida en dues parts ben diferenciades: l’abordatge teòric i la part
empírica. En la fonamentació teòrica s’aborda l’esport en edat escolar, la seva evolució i les
diferents manifestacions. La part empírica de la Tesi es realitza a la ciutat de Torrevieja. Pel seu
desenvolupament s’han dissenyat quatre estudis que avaluen la pràctica física extraescolar en
nens i nenes de 6 a 12 anys. Les valoracions es realitzen als nens, pares, docents i tècnics
esportius. Les conclusions dels estudis realitzats són: un alt percentatge de nens/es no realitzen
activitat física; els resultats confirmen l’estreta relació que mantenen entre sí les pautes de
participació en activitats físiques i esportives dels nens/es en edat escolar i les dels seus pares;
pares i fills presenten uns patrons d’inactivitat altament preocupants. Si ens referim als docents,
aquests donen molta importància a les activitats esportives extraescolars i, una àmplia majoria
estan d’acord en que la pràctica d’activitats físiques extraescolars és bàsica per a l’educació
d’hàbits saludables. Pel que fa als tècnics esportius, les conclusions obtingudes indiquen que és
necessària una ordenació i regulació de l’exercici professional de l’activitat física per garantir un
procés adequat d’ensenyament i aprenentatge educatiu. Els resultats confirmen la necessitat
d’implicar més tots els actors que intervenen en l’educació primària amb la finalitat d’aconseguir
hàbits de vida saludable.
l
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier