2024-03-28T10:12:09Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/103992017-09-14T17:33:29Zcom_10803_480col_10803_386556
nam a 5i 4500
El cinema com a forma de pensament
La música com a forma de pensament
Filosofia del cinema
Filosofia de la música
Encontre científic entre música / cinema / filosof
Arquitectura del tiempo. La composición del movimiento y el tiempo. Crítica de la música y el cine puros.
[Castelló] :
Universitat Jaume I,
2011
Accés lliure
http://hdl.handle.net/10803/10399
cr |||||||||||
AAMMDDs2011 sp ||||fsm||||0|| 0 spa|c
9788469355091
Edo Tena, Fèlix,
autor
Tesi
Doctorat
Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
2010
Universitat Jaume I. Departament de Ciències de la Comunicació
Tesis i dissertacions electròniques
Morató Pastor, Francesc,
supervisor acadèmic
Gómez Tarín, Francisco Javier,
supervisor acadèmic
TDX
La recerca busca reconèixer possibles afinitats entre el so i la imatge. Per tal d'aconseguir-ho s'hi presenten una sèrie d'arguments generals relacionats amb el moviment i el temps, els quals estan presents en el so i la imatge. Però aquesta presència s'analitza a partir del treball constructiu de la composició i el muntatge. És a dir, l'analogia es realitza entre la música i el cinema. Es compara la composició musical i el muntatge cinematogràfic per tal de demostrar que hi ha un nivell en el qual és possible parlar del mateix, el que significa també que als conceptes de moviment i temps cal afegir com a vincle d'unió la faceta del pensament. <br/>Tot aixó ja indica que l'encontre científic s'organitza des de la filosofia (moviment, temps, pensament), des d'on es proposa una nova ferramenta d'anàlisi. A partir d'aquí, cal preguntar quina imatge particular del pensament ofereixen la música i el cinema.
j
ES-BaCBU
cat
rda
ES-BaCBU
text
txt
rdacontent
informàtic
c
rdamedia
recurs en línia
cr
rdacarrier