2024-03-28T14:11:26Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/486542017-09-23T14:28:42Zcom_10803_120col_10803_143
00925njm 22002777a 4500
dc
Marzàbal Blancafort, Ainoa
author
2011-02-02
En aquesta tesi doctoral analitzem una mostra de tres llibres de text de Química per a tercer d’ESO considerant que es tracta d’un discurs multimodal que té una intenció didàctica.
L’objectiu és identificar i caracteritzar els estils didàctics que presenten els llibres analitzats considerant els continguts que presenten en el seu discurs, i com aquests es materialitzen en una seqüència que inclou una part textual expositiva, imatges i activitats que, conjuntament, els autors desenvolupen orientats a l’aprenentatge dels lectors seguint una proposta didàctica que hauria de ser compatible amb el cicle d’aprenentatge constructivista.
Aquest treball ens ha permès detectar algunes limitacions que tenen els llibres de text des d’una nova mirada didàctica que considera tots els elements que el composen. Aquests resultats proporcionen criteris als professors i autors per modificar les propostes dels textos escolars i fer-les més adequades des d’una aproximació didàctica, i en l’àmbit de la investigació en Didàctica de les Ciències Experimentals aporta un nucli de teoria emergent referit a les estratègies mitjançant les quals els textos aborden el cicle d’ensenyament.
In this thesis we analyze a sample of three chemistry textbooks for the third course of secondary school, as a multimodal discourse that has a didactic intent.
The objective is to identify and characterize the teaching styles that have the books analyzed considering the content presented in his speech, and how it is embodied in a sequence that includes expository text, images and activities together, developed by the authors following an educational proposal that should be compatible with the constructivist learning cycle.
This work has allowed us to detect some limitations that have textbooks from a new point of view that consider all the elements that compose it, constituting a new global analysis method in development. The results provide criteria for teachers and authors to modify the proposal of school texts and make them more suitable from a didactic approach, and in the field of research in Science Teaching provides a core of emerging theory about the strategies that textbook use to address the teaching cycle.
9788469423264
http://hdl.handle.net/10803/48654
B-pendent-2011
Didàctica
Química
Llibre de text
Anàlisi del llibre de text de química com a discurs didàctic multimodal