2024-03-29T09:23:39Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4208682018-01-09T07:17:06Zcom_10803_1col_10803_31941
00925njm 22002777a 4500
dc
Mercader, Laura
author
2016-01-22
Eugeni d’Ors va escriure que el dibuix, com l’escriptura, permet pensar la realitat. Ors va ser un escriptor que dibuixava. En aquest treball analitzo la figura del dibuixant i les màscares heterònimes que es va inventar per diferenciar el dibuixant de l’escriptor. Ambdues pràctiques aporten una altra dimensió al perfil intel·lectual de l’escriptor, filòsof, periodista, crític d’art, promotor i reformador cultural. Les situo en relació a dos fenòmens de la modernitat literària occidental: la figura del poeta-artista i la mistificació autoral. I interpreto el seu sentit a partir de les tesis del mateix Ors sobre el dibuix i la subjectivitat literària.
Eugeni d’Ors was a writer who drew. This paper analyzes the figure of the artist and the masks heteronyms that he invented to differentiate the artist from the writer. Both practices provide another dimension to the profile of the writer, philosopher, journalist, art critic, cultural reformer. I link together two phenomena of modern Western literature: the poet-artist and authorial mystification.
http://hdl.handle.net/10803/420868
http://mediaserver.csuc.cat/tdx/documents/11/51/34/115134141757922307630812094188931688067/
http://mediaserver.csuc.cat/tdx/documents/13/96/98/139698003214333298459673831281568191397/
http://mediaserver.csuc.cat/tdx/documents/46/17/55/46175519831473073402254500998229178528/
Teoria de l'art
Teoría del arte
Art theory
Dibuix
Dibujo
Drawing
Ors, Eugeni d', 1881-1954
En un principi era… Dibuix, figura i màscara en l’obra d’Eugeni d’Ors