2024-03-29T09:04:00Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4043352018-06-30T02:00:27Zcom_10803_339col_10803_22754
00925njm 22002777a 4500
dc
Polo López, Marcos
author
2017-06-30
L'objectiu fonamental de la present tesi doctoral és analitzar l'impacte de la televisió a la carta en les audiències del prime time a Espanya i, per extensió, a la planificació de mitjans. L'aparició de diferents cadenes de televisió al llarg dels últims anys ha suposat una fragmentació de les audiències en funció de l'oferta televisiva i dels gustos particulars de cada individu entre l'audiència, que ha arribat a la màxima expressió des del moment en què els espectadors poden triar el contingut que desitgin, en el moment que prefereixin.
El catalitzador d'aquesta evolució en el consum de la televisió és la tecnologia en general i internet en concret, que de forma conjunta ofereixen els dispositius necessaris perquè el consumidor de contingut audiovisual pugui accedir a ells de la forma més ràpida i còmoda.
La rellevància d'aquesta recerca per a la planificació de mitjans resideix que aquesta és una de les fases ja no només més importants del procés publicitari, sinó a la qual es destina la major part del pressupost d'una campanya publicitària, i les audiències representen, per a la majoria de les cadenes actuals, la seva principal font d'ingrés.
La recerca es recolza en importants elements quantitatius com l'anàlisi de les audiències aconseguides pels principals programes en la televisió a Espanya entre els anys 2002 i 2016, i es complementa amb valoracions qualitatives rellevants que inclou les aportacions de professionals que representen a les principals empreses del sector.
El objetivo fundamental de la presente tesis doctoral es analizar el impacto de la televisión a la carta en las audiencias del prime time en España y, por extensión, en la planificación de medios. La aparición de distintas cadenas de televisión a lo largo de los últimos años ha supuesto una fragmentación de las audiencias en función de la oferta televisiva y de los gustos particulares de cada individuo entre la audiencia, que ha llegado a la máxima expresión desde el momento en que los espectadores pueden elegir el contenido que deseen, en el momento que prefieran.
El catalizador de esta evolución en el consumo de la televisión es la tecnología en general e internet en concreto, que de forma conjunta ofrecen los dispositivos necesarios para que el consumidor de contenido audiovisual pueda acceder a ellos de la forma más rápida y cómoda.
La relevancia de esta investigación para la planificación de medios reside en que ésta es una de las fases ya no sólo más importantes del proceso publicitario, sino a la que se destina la mayor parte del presupuesto de una campaña publicitaria, y las audiencias representan, para la mayoría de las cadenas actuales, su principal fuente de ingreso.
La investigación se apoya en importantes elementos cuantitativos como el análisis de las audiencias conseguidas por los principales programas en la televisión en España entre los años 2002 y 2016, y se complementa con valoraciones cualitativas relevantes que incluye las aportaciones de profesionales que representan a las principales empresas del sector.
The main objective of this doctoral thesis is to analyze the impact of the video on demand in the prime time’s audiences in Spain and, by extension, in the media planning. The appearance of different television channels over the last few years has led to a fragmentation of the audience in terms of the television offer and the particular interests of each individual among the audience, which has reached the maximum expression since the moment that the viewers can choose the content that they want, whenever they prefer.
The catalyst for this evolution in the television consumption is the technology in general and internet in particular, which together offer the necessary devices so that the consumer of audiovisual content can access them in the fastest and most comfortable way.
The relevance of this research for media planning is that it is one of the stages not only more important in the advertising process, but also the one that allocates most of the budget of an advertising campaign, and the audiences represent, for most of the current channels, its main source of income.
The research is supported by important quantitative elements such as the analysis of the audiences obtained by the main television programs in Spain between the years 2002 and 2016, and it is complemented with relevant qualitative evaluations that include the contributions of professionals who represent the main companies of the sector.
http://hdl.handle.net/10803/404335
Televisió a la carta
Prime time
Audiències en televisió
Planificació de mitjans
Fragmentació d'audiències
Saturació publicitària
Video online
Televisió interactiva
Televisió social
La planificación de medios y la fragmentación de audiencias. Incidencia de la televisión a la carta en la evolución del Prime Time en España