2024-03-28T21:38:21Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/1171432022-12-08T19:30:54Zcom_10803_253col_10803_98301
00925njm 22002777a 4500
dc
González García, Francisco
author
2013-04-11
In Computer Graphics applications, it is a common practice to texture 3D models to apply material properties to them. Then, once the models are textured, they are deformed to create new poses that can be more appropriate for the needs of a certain scene and finally, those models are visualized with a rendering algorithm. Many of those approaches suffer from continuity problems that dumper interpolation procedures. Thus, in this thesis we present three algorithms that address continuity in key areas of Computer Graphics: Continuity Mapping in texturing, *Cages in mesh deformation and I-Render in visualization
En aplicacions orientades als gràfics per ordinador existeix una pràctica molt comuna d'associar informació de materials a objectes 3D mitjançant l'aplicació de textures. Una vegada els models estan texturats, solen deformar-se per tal de crear noves postures, les quals poden ser més adients per a les necessitats d'una determinada escena. Finalment, els models 3D es visualitzen mitjançant l'ajuda d'un algorisme de visualització. Molts dels mètodes de texturat, deformació i visualització existents pateixen problemes de continuïtat que dificulten la posterior aplicació de tècniques d'interpolació. Així doncs, en aquesta tesis doctoral presentem una sèrie d’algorismes que aporten continuïtat en àrees estratègiques i importants en els gràfics per ordinador: Continuity Mapping en el texturat de malles 3D, *Cages per a la deformació suau i continua de malles i I-Render en el camp de la visualització interactiva
http://hdl.handle.net/10803/117143
Gi. 977-2013
Computer graphics
Gràfics per ordinador
Gráficos por ordenador
Visualization
Visualització
Visualización
Mesh texturing
Texturat de malles
Texturado de mallas
Continuity
Continuïtat
Continuidad
Mesh deformation
Deformació de malles
Deformación de mallas
Interpolation
Interpolació
Interpolación
Continuity and interpolation techniques for computer graphics