2024-03-29T14:29:08Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/103992017-09-14T17:33:29Zcom_10803_480col_10803_386556
00925njm 22002777a 4500
dc
Edo Tena, Fèlix
author
2010-06-28
La recerca busca reconèixer possibles afinitats entre el so i la imatge. Per tal d'aconseguir-ho s'hi presenten una sèrie d'arguments generals relacionats amb el moviment i el temps, els quals estan presents en el so i la imatge. Però aquesta presència s'analitza a partir del treball constructiu de la composició i el muntatge. És a dir, l'analogia es realitza entre la música i el cinema. Es compara la composició musical i el muntatge cinematogràfic per tal de demostrar que hi ha un nivell en el qual és possible parlar del mateix, el que significa també que als conceptes de moviment i temps cal afegir com a vincle d'unió la faceta del pensament. <br/>Tot aixó ja indica que l'encontre científic s'organitza des de la filosofia (moviment, temps, pensament), des d'on es proposa una nova ferramenta d'anàlisi. A partir d'aquí, cal preguntar quina imatge particular del pensament ofereixen la música i el cinema.
9788469355091
http://www.tdx.cat/TDX-0722110-115016
http://hdl.handle.net/10803/10399
El cinema com a forma de pensament
La música com a forma de pensament
Filosofia del cinema
Filosofia de la música
Encontre científic entre música / cinema / filosof
Arquitectura del tiempo. La composición del movimiento y el tiempo. Crítica de la música y el cine puros.