2024-03-29T05:48:05Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/6709042021-02-24T12:21:37Zcom_10803_311col_10803_332
2021-02-24T11:11:44Z
urn:hdl:10803/670904
Designing a framework for mobile learning adoption and sustainable development
Moya Pereira, Sofia
sofia.moya@urv.cat
false
Camacho Martí, Maria del Mar
Mobile learning
Tecnologia educativa
Aaprenentatge basat en el dis
Mobile learning
Tecnología educativa
Aprendizaje basado en el dis
Mobile learning
Educational technology
Design-based learning
La digitalització del món és imparable, les funcionalitats que ofereix mobile learning proporcionen possibilitats
il·limitades per millorar l'aprenentatge, i la literatura existent sobre mobile learning ha evidenciat resultats positius. Tot i
això, hi ha una bretxa entre la disponibilitat de tecnologia i l'ús en educació, fins i tot quan succeeix, sovint no optimitza
els resultats. Existeixen pocs models per a l'adopció de mobile learning. En aquest context, l'objectiu principal
d'aquesta investigació és millorar l'adopció i l'ús sostenible de mobile learning a través de la creació d'un marc teòric.
Design-based research (DBR) és la metodologia que guia aquesta investigació. S'ha desenvolupat en quatre cicles de
disseny amb la utilització de múltiples metodologies d'investigació per desenvolupar, provar i refinar el marc teòric per
a l'adopció de mobile learning. El primer cicle de disseny identifica els problemes i les preguntes de recerca. Durant el
segon cicle de disseny s'identifiquen els principis de disseny i en base a aquests principis, es desenvolupa el primer
prototip. El tercer cicle de disseny inclou tres iteracions amb l'objectiu de testejar i refinar el disseny inicial. Una
primera iteració detalla els factors que afecten l'adopció de mobile learning a Catalunya i es basa en un judici
d'experts. Una segona iteració valida i ordena els factors identificats, un qüestionari recull les percepcions de 147
docents. Finalment, una tercera iteració va identificar els principals indicadors per avaluar i ajustar l'adopció de mobile
learning, y proposa un quadre de comandament.
La digitalización del mundo es imparable, las funcionalidades que ofrece mobile learning proporcionan posibilidades
ilimitadas para mejorar el aprendizaje, y la literatura existente sobre mobile learning ha evidenciado resultados
positivos. Sin embargo, existe una brecha entre la disponibilidad de tecnología y su uso en educación, incluso cuando
sucede, a menudo no optimiza los resultados. Existen pocos modelos para la adopción de mobile learning. En este
contexto, el objetivo principal de esta investigación es mejorar la adopción y el uso sostenible de mobile learning
mediante la creación de un marco teórico. Design-based research (DBR) es la metodología que guía esta
investigación. Se ha desarrollado en cuatro ciclos de diseño para desarrollar, probar y refinar el marco teórico para la
adopción de mobile learning. El primer ciclo de diseño identifica los problemas y las preguntas de investigación.
Durante el segundo ciclo de diseño se identifican los principios de diseño y en base a estos principios, se desarrolla el
primer prototipo. El tercer ciclo de diseño incluye tres iteraciones con el objetivo de testear y refinar el diseño inicial.
Una primera iteración detalla los factores que afectan la adopción de mobile learning en Cataluña y se basa en un
juicio de expertos. Una segunda iteración valida y ordena los factores identificados, un cuestionario recoge las
percepciones de 147 docentes. Finalmente, una tercera iteración identifica los principales indicadores para evaluar y
ajustar la adopción de mobile learning, y propone un cuadro de mando.
The digitization of the world is unstoppable, the functionalities offered by mobile learning provide unlimited possibilities
to improve learning, and the existing literature on mobile learning has proven positive results. However, there is a gap
between the availability of technology and its use in education, even when it happens, it often does not optimize the
results. There are few models for the adoption of mobile learning. In this context, the main objective of this research is
to improve the adoption and sustainable use of mobile learning by developing a framework. Design-based research
(DBR) is the methodology that guides this research. It has been developed in four design cycles to develop, test, and
refine the theoretical framework for the adoption of mobile learning. The first design cycle identifies problems and
research questions. During the second design cycle, the design principles are identified and based on these principles,
the first prototype is developed. The third design cycle includes three iterations with the aim of testing and refining the
initial design. A first iteration details the factors that affect the adoption of mobile learning in Catalonia and is based on
an expert judgment. A second iteration validates and orders the identified factors, a questionnaire collects the
perceptions of 147 teachers. Finally, a third iteration identifies the main indicators to evaluate and adjust the adoption
of mobile learning and proposes a scorecard. Based on the three design cycles, the fourth cycle proposes design
principles and presents a refined version of the first prototype of the framework.
2021-02-24T11:11:44Z
2021-02-24T11:11:44Z
2020-12-21
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://hdl.handle.net/10803/670904
eng
ADVERTIMENT. Tots els drets reservats. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
info:eu-repo/semantics/openAccess
Universitat Rovira i Virgili
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)