2024-03-29T00:35:23Zhttps://www.tdx.cat/oai/requestoai:www.tdx.cat:10803/4000982017-09-03T11:24:29Zcom_10803_1col_10803_350308
2017-05-27T05:45:09Z
urn:hdl:10803/400098
L’avaluació de la creativitat de les produccions escrites en un context d'ensenyament i aprenentatge
Perearnau Vidal, Anna
aperearnau@ub.edu
false
Bordons, Glòria
Ribas, Teresa
true
Pensament creatiu
Pensamiento creativo
Creative thinking
Ensenyament de la literatura
Enseñanza de la literatura
Literary education
Ensenyament de llengües
Enseñanza de lenguas
Language teaching
Aprenentatge
Aprendizaje
Learning
Avaluació
Evaluación
Evaluation
Aquesta recerca qualitativa, en la qual la investigadora també fa de docent, vol oferir un marc teòric i pràctic sobre l’avaluació de la creativitat de les produccions escrites des de la didàctica de la llengua i la literatura. En la part
experimental, la interpretació de les dades obtingudes d’una mostra d’estudiants adults, de professors de les diverses etapes educatives i d’experts en escriptura creativa d’ensenyaments reglats i no reglats ofereixen una fotografia de les creences i les actuacions de la comunitat educativa sobre l’avaluació de la creativitat. El treball també proposa, abans de presentar les conclusions, alguns suggeriments didàctics per aplicar tant a les proves certificatives com als productes escrits produïts a l’aula de llengua i literatura.
This qualitative research, in which the investigator is also the teacher, wants to offer a theoretical and practical framework about the evaluation of the creativity
of written work from the field of didactics of language and literature. In the experimental part, the interpretation of the data obtained from a sample of adult students, teachers of different educational stages, and experts in creative writing from regulated and non- regulated teaching methods offer a snapshot of the beliefs and behaviour of the educational community with respect to the evaluation of creativity. This study also proposes, before presenting the conclusions, some didactic suggestions to apply to certificate exams as well as to written work produced in the language and literature classroom.
2017-02-09T14:53:57Z
2017-05-27T05:45:09Z
2016-11-28
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
http://hdl.handle.net/10803/400098
cat
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
Universitat de Barcelona
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)