Knowledge entrepreneurship in universities. Practice and strategy in the case of Internet based innovation appropiation

dc.contributor
Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institut (IN3)
dc.contributor.author
Senges, Maximilian
dc.date.accessioned
2011-04-12T18:35:45Z
dc.date.available
2008-03-07
dc.date.issued
2007-12-10
dc.date.submitted
2008-03-07
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0307108-140133
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/9117
dc.description.abstract
The thesis argues that knowledge entrepreneurship is a cogent and apt argument to frame the idea of the university in the 21st century. This is true because it combines the positive creative destruction of entrepreneurship but also acknowledges the socio-transformational mandate of universities (and education as a whole). Knowledge entrepreneurship is found to consist of an entrepreneurial mindset coupled with gestell (infra-structure). These are the necessary components to develop the capacity to constantly exploit the strategic opportunities for innovation (as has been described in the case of internet based innovation appropriation). The work finds the assessment that "less than 15 per cent of universities had a long-term strategy on how to integrate new technology" (Warden, 2004) made in 2004 by the chairman of the Spanish Rectors' Information Technology Working Group still to be true for Europe in 2007. The work elaborates on the physical and meta-physical conditions that can help universities to address this deficiency.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
universities
dc.subject
Knowledge Entrepreneurship
dc.subject
innovation
dc.subject.other
Estructura organitzativa a les universitats.
dc.title
Knowledge entrepreneurship in universities. Practice and strategy in the case of Internet based innovation appropiation
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
00
cat
dc.subject.udc
334
cat
dc.subject.udc
378
cat
dc.contributor.authoremail
msenges@uoc.edu
dc.contributor.director
Duart Montoliu, Josep Maria
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
cat
dc.identifier.dl
B-15021-2008


Documents

tesi_msenges.pdf

9.728Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)