La tutoria virtual i la inserció laboral dels professionals d'infermeria

Autor/a

Lleixà Fortuño, Mar,

Director/a

Marqués Molías, Luis

Codirector/a

Gisbert Cervera, Mercè

Fecha de defensa

2008-12-19

ISBN

9788469221525

Depósito Legal

T-501-2009



Departamento/Instituto

Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia

Resumen

L'objectiu de la investigació és «dissenyar, desenvolupar i avaluar un programa de tutorització virtual (VIRTICS), com a sistema d'acompanyament al professional d'infermeria novell en el procés d'inserció i adaptació al món professional».<br/>S'ha realitzat un estudi de cas, utilitzant una metodologia mixta: qualitativa i quantitativa. <br/>La primera part consisteix en recollir i analitzar informació sobre com era el procés d'inserció laboral dels professionals d'infermeria novells que començaven a treballar als centres de l'Institut Català de la Salut (ICS) de la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre, tant en l'àmbit hospitalari com en el d'atenció primària durant l'estiu 2006 i 2007. Partint d'aquestes dades i, en un segon moment, es dissenya un entorn virtual que permet implantar un programa de tutorització virtual, VIRTICS. Es realitza, durant l'estiu 2008, una prova pilot de l'entorn virtual de tutoria als professionals d'infermeria novells i se'n fa un seguiment.


The goal of this research is "designing , developing and assessing a virtual mentoring programme (VIRTICS) to help junior nursing professionals into the labour world".<br/> A case study has been made based on participant action-research, using mixed methodology: quantitative and qualitative. <br/>The first part of the research is gathering and analyzing information about the integration in the labour market of nursing professionals starting to work in the Catalan Health Institute (ICS) centers in Terres de l'Ebre both in hospitals and in primary health care during the summer of 2006 and 2007. A preliminary test of a virtual mentoring for junior nursing professionals in Verge de la Cinta Hospital in Tortosa is carried out during the summer of 2008.

Palabras clave

Tutoria i Ensenyament superior; TIC; Infermeria

Materias

37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre; 378 - Enseñanza superior. Universidades

Documentos

LLEIXA.pdf

12.21Mb

 

Derechos

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)