Impacte de les revistes electròniques sobre la conducta informativa del personal docent i investigador de les universitats catalanes

dc.contributor Universitat de Barcelona. Departament de Biblioteconomia i Documentació
dc.contributor.author Ollé Castellà, Candela
dc.date.accessioned 2011-04-12T13:18:51Z
dc.date.available 2010-06-22
dc.date.issued 2010-06-14
dc.date.submitted 2010-06-22
dc.identifier B.36482-2010
dc.identifier.isbn 9788469352670
dc.identifier.uri http://www.tdx.cat/TDX-0622110-123113
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10803/772
dc.description.abstract L'estudi analitza l'impacte de les revistes digitals sobre la conducta informativa del personal docent i investigador de les universitats catalanes. El treball té com a punt de partida diverses investigacions quantitatives realitzades anteriorment, a partir de l'anàlisi de les dades d'ús de les revistes electròniques i d'enquestes entre el professorat universitari.

En aquest treball es complementen els resultats previs amb l'obtenció de dades derivades de l'aplicació de tres tècniques qualitatives: l'enquesta oberta, l'entrevista i el grup de discussió.

Els resultats corroboren la predisposició dels investigadors vers l'ús de les revistes digitals i un increment en la quantitat d'articles i de revistes consultades. No obstant, la lectura esdevé més superficial. La disponibilitat de recursos electrònics implica una davallada de les visites físiques a la biblioteca. La consulta sistemàtica de títols via web i les alertes per correu electrònic estan reemplaçant la consulta de novetats físicament a la biblioteca, i la cerca és una opció molt popular entre els investigadors per mantenir-se al dia en les seves àrees de coneixement. Els cercadors d'Internet, especialment Google i Google Scholar, s'han convertit en fonts d'informació molt importants per als acadèmics que, no obstant, experimenten problemes tant per gestionar la informació com per interactuar amb la diversitat de recursos que han de fer servir.
dc.description.abstract The investigation examines the impact of journals on the information behavior of teachers and researchers from Catalan universities. The paper is a starting point to several previously performed quantitative research, based on analysis of data on use of electronic journals and surveys among university faculties.

This work complements the previous results by obtaining data from the application of three qualitative methods: survey, open interview and discussion group.

The results stress the openness of researchers towards the use of digital journals and an increase in the number of journal articles consulted. However, reading becomes shallower. The availability of electronic resources implies a decline in physical visits to the library. The systematic consultation of web titles and alerts are email updates of physically replacing the query to the library and the search option is very popular among researchers to keep abreast of knowledge in their areas. Internet search engines, especially Google and Google Scholar, have become important sources of information for scholars, however, they have experienced problems both for managing information as to interact with the diverse resources that researchers must used.
dc.format.mimetype application/pdf
dc.language.iso cat
dc.publisher Universitat de Barcelona
dc.rights.license ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject Consorcis bibliotecaris
dc.subject Revistes electròniques
dc.subject Metodologia qualitativa
dc.subject Estudis usuaris
dc.subject.other Ciències de l'Educació
dc.title Impacte de les revistes electròniques sobre la conducta informativa del personal docent i investigador de les universitats catalanes
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc 02
dc.contributor.authoremail candela.olle@gmail.com
dc.contributor.director Borrego, Àngel (Borrego Huerta)
dc.rights.accessLevel info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.pdf http://mediaserver.xpp.cesca.cat/tdx/documents/62/99/29/62992922944070930189945028042590253387/



Files in this item

This item appears in the following Collections