De l'estereotip adult a la realitat preadolescent. Influència del discurs audiovisual publicitari en els transtorns del comportament alimentari en nens i nenes de 8 a 12 anys

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Periodisme i Comunicació Audiovisual
dc.contributor.author
Jiménez Morales, Mònika
dc.date.accessioned
2011-04-12T16:35:48Z
dc.date.available
2007-02-12
dc.date.issued
2006-10-19
dc.date.submitted
2007-02-12
dc.identifier.isbn
9788469060100
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0212107-184948
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/7521
dc.description.abstract
Tesi doctoral que determina, a partir d'estudis quantitatius i qualitatius, quin és el procés a través del qual els nens i nenes en etapa preadolescent (9-12 anys) interioritzen valors i esterotips adults difosos a través de la publicitat convencional i no convencional i la possible incidència d'aquest procés en futurs trastorns del comportament alimentari.<br/>L'estudi aprofundeix en la interrelació entre aquesta interpretació preadolescent d'aquests estereotips publicitaris i l'aparició d'indicis d'una simptomatologia pròpia dels trastorns del comportament alimentari relacionada amb l'intent infantil de començar a adequar-se a uns determinats cànons estètics habituals en la publicitat adreçada a un públic objectiu adult. La present recerca analitza de forma comparativa la publicitat adreçada al públic objectiu adult i la que es dirigeix a un públic infantil, tot parant especial atenció a les similituds i a les divergències de les fórmules persuasives utilitzades, als hàbits difosos a través dels espots estudiats i a la generació d'estereotips físics, psíquics, socials i culturals.
cat
dc.description.abstract
Doctoral thesis that determines the process through preadolescents addopt values and stereotypes created and diffused by means of conventional and non-conventional advertising. Secondly, the research analizes the possible incidence of this process on future adolescent Eating Disorders. The study deepens on the relation between this preadolescent interpretation of the advertising stereotypes, and the apparition of signs of a symptom characteristic of Eating which use to appear on adult advertising. The research establishes, from a comparative point of view, the advertising strategies used for an adult target and the creative discourse addressed to children, paying special attention to resemblances and divergencies on the persuasive structures used on the advertising strategies, the behaviour habits diffused through the spots, and the generation of phisical, psychic, social and cultural stereotypes.
eng
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
children
dc.subject
adolescents
dc.subject
tv ads
dc.subject
advertising discourse
dc.subject
television
dc.subject
advertising
dc.subject
obesitat
dc.subject
bulímia
dc.subject
anorèxia
dc.subject
trastorns comportament alimentari
dc.subject
estereotips
dc.subject
infants
dc.subject
adolescents
dc.subject
espots
dc.subject
discurs publicitari
dc.subject
televisió
dc.subject
publicitat
dc.subject
stereotypes
dc.subject
eating disorders
dc.subject
anorexia
dc.subject
bulimia
dc.subject
obesity
dc.title
De l'estereotip adult a la realitat preadolescent. Influència del discurs audiovisual publicitari en els transtorns del comportament alimentari en nens i nenes de 8 a 12 anys
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
339
cat
dc.subject.udc
36
cat
dc.subject.udc
614
cat
dc.contributor.authoremail
monika.jimenez@upf.edu
dc.contributor.director
Ruiz Collantes, Xavier
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
cat
dc.identifier.dl
B.11543-2007
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació


Documents

tmjm.pdf

3.497Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)