Lo irónico-sublime como recurso retórico en el cine de no-ficción de Werner Herzog. El caso The Withe Diamond, Grizzly Man y The Wild Blue Yonder

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Alcalá Anguiano, Fabiola
dc.date.accessioned
2011-04-12T16:30:57Z
dc.date.available
2010-01-26
dc.date.issued
2010-01-15
dc.date.submitted
2010-01-26
dc.identifier.isbn
9788469304570
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0126110-125519
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/7266
dc.description.abstract
El objetivo de esta Tesis es el estudio de lo irónico-sublime como figura retórica en tres filmes de no-ficción de Werner Herzog: The White Diamond, Grizzly Man y The Wild Blue Yonder. <br/><br/>El texto esta dividido en dos partes: la primera, en la que se plantea un recorrido por los distintos contextos históricos, teóricos y artísticos que nos permiten reconocer cuáles son las características de este tipo de cine de no-ficción; una propuesta en la que lo real juega un papel más poético, y en la que la verdad que se persigue no es una verdad congruente con unos hechos determinados sino con una estética más universal.<br/><br/>En la segunda parte, se analiza de qué forma opera lo irónico-sublime (la principal característica del cine de no-ficción de Werner Herzog) en las distintas partes que conforman las tres películas que nos ocupan. Humor y belleza serán la clave para interpretar estas tres historias sobre el hombre, la naturaleza y sus límites.
spa
dc.description.abstract
The objective of this Thesis is to study the ironic-sublime as a rhetorical figure in three nonfiction films by Werner Herzog: The White Diamond, Grizzly Man and The Wild Blue Yonder.<br/><br/>The text is divided in two parts: the first one, is a review for different historical, theoretical and artistic contexts that allow us to recognize which are the characteristics of this type of non-fiction cinema; an offer in which the real plays a more poetical role, and the truth that is prosecuted is not true with a few certain facts but with a more universal aesthetics.<br/><br/>In the second part, it is analyzed how works the ironic-sublime (the principal characteristic of the non-fiction cinema of Werner Herzog) in the different parts that shape three movies that occupy us. Humor and beauty will be the key to interpret this three histories about man, nature and his limits.
eng
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
prova
dc.subject
confession ecstasy
dc.subject
landscape
dc.subject
absence
dc.subject
image
dc.subject
ecstatic truth
dc.subject
hermeneutics
dc.subject
Romanticism
dc.subject
irony
dc.subject
sublime
dc.subject
non-fiction
dc.subject
new german cinema
dc.subject
documentary
dc.subject
Werner Herzog
dc.subject
ausencia
dc.subject
paisaje
dc.subject
confesión éxtasis
dc.subject
imagen
dc.subject
verdad extática
dc.subject
transdisiplinaridad
dc.subject
hermenéutica
dc.subject
Romanticismo
dc.subject
sublime
dc.subject
nuevo cine alemán
dc.subject
ironía
dc.subject
no-ficción
dc.subject
documental
dc.subject
Werner Herzog
dc.title
Lo irónico-sublime como recurso retórico en el cine de no-ficción de Werner Herzog. El caso The Withe Diamond, Grizzly Man y The Wild Blue Yonder
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
77
cat
dc.contributor.authoremail
fabiola.alcala@upf.edu
dc.contributor.director
Català Domènech, Josep M.
dc.contributor.director
Pujadas i Capdevila, Eva
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B.6709-2010
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació


Documents

taf.pdf.pdf

2.370Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)