Introducció del portafoli de l'estudiant i del portafoli docent a la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la Universitat Pompeu Fabra

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Ciències Experimentals i de la Salut
dc.contributor.author
Valero Marcet, Mireia
dc.date.accessioned
2011-04-12T16:28:01Z
dc.date.available
2007-01-22
dc.date.issued
2006-10-03
dc.date.submitted
2007-01-22
dc.identifier.isbn
9788469039342
dc.identifier.uri
http://www.tdx.cat/TDX-0122107-172845
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/7093
dc.description.abstract
S'ha introduït el portafoli com a instrument d'autoprenentatge i acreditació en dues modalitats diferents: el portafoli d'aprenentatge de l'estudiant i el portafoli docent del professor. El primer s'ha aplicat per al desenvolupament de quatre competències transversals (comunicació oral davant d'un auditori, comunicació escrita, cerca d'informació-ús de noves tecnologies i treball en equip) en els estudiants de cinquè curs de Biologia de la Universitat Pompeu Fabra durant els cursos 2003-04 i 2004-05. Es presenta la guia elaborada, el procés d'implementació, les actituds i satisfacció dels participants (estudiants i tutors) i un estudi d'objectivitat de la seva avaluació. Els resultats positius obtinguts han propiciat l'extensió de l'exercici des de l'inici de la carrera. Paral·lelament, s'ha invitat al professorat a confeccionar el seu portafoli docent mitjançant l'elaboració i distribució d'una guia del portafoli docent.
dc.description.abstract
Portfolio as a learning and accreditation tool has been introduced at the Faculty of Heath & Life Sciences at Pompeu Fabra University in two different applications, student portfolio and teaching portfolio. Student portfolio has been applied to support some generic skills development (oral communication, written communication, information search, high technologies use and team work) at the 5-year Biology course students, during two academic years (2003-04 and 2004-05). We present portfolio's guide, implementation process, satisfaction and attitudes of all participants (students and tutors) and objectivity's investigation of the assessment process. As a result, we have obtained positive outcomes that have supported the decision of extending the portfolio experience from the very beginning of the career. On the other side, faculty was invited to start its own teaching portfolio with the support of a teaching portfolio guide.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
continuing education
dc.subject
competence assessment
dc.subject
continuing professional development
dc.subject
teaching portfolio
dc.subject
undergraduate studies
dc.subject
formative assessment
dc.subject
generic skills
dc.subject
desenvolupament professional continuat
dc.subject
student portfolio
dc.subject
formació continuada
dc.subject
estudis de pregrau
dc.subject
avaluació formativa
dc.subject
avaluació de la competència
dc.subject
dossier docent
dc.subject
dossier d'aprenentatge
dc.subject
competències transversals
dc.subject
portafoli/s
dc.title
Introducció del portafoli de l'estudiant i del portafoli docent a la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la Universitat Pompeu Fabra
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
378
dc.contributor.authoremail
mireia.valero@upf.edu
dc.contributor.director
Pérez Sánchez, Jorge
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
B.7431-2007
dc.description.degree
Programa de doctorat en Biomedicina


Documents

tmvm.pdf

1.282Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)