Introducció del portafoli de l'estudiant i del portafoli docent a la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la Universitat Pompeu Fabra

Autor/a

Valero Marcet, Mireia

Director/a

Pérez Sánchez, Jorge

Fecha de defensa

2006-10-03

ISBN

9788469039342

Depósito Legal

B.7431-2007



Departamento/Instituto

Universitat Pompeu Fabra. Departament de Ciències Experimentals i de la Salut

Programa de doctorado

Programa de doctorat en Biomedicina

Resumen

S'ha introduït el portafoli com a instrument d'autoprenentatge i acreditació en dues modalitats diferents: el portafoli d'aprenentatge de l'estudiant i el portafoli docent del professor. El primer s'ha aplicat per al desenvolupament de quatre competències transversals (comunicació oral davant d'un auditori, comunicació escrita, cerca d'informació-ús de noves tecnologies i treball en equip) en els estudiants de cinquè curs de Biologia de la Universitat Pompeu Fabra durant els cursos 2003-04 i 2004-05. Es presenta la guia elaborada, el procés d'implementació, les actituds i satisfacció dels participants (estudiants i tutors) i un estudi d'objectivitat de la seva avaluació. Els resultats positius obtinguts han propiciat l'extensió de l'exercici des de l'inici de la carrera. Paral·lelament, s'ha invitat al professorat a confeccionar el seu portafoli docent mitjançant l'elaboració i distribució d'una guia del portafoli docent.


Portfolio as a learning and accreditation tool has been introduced at the Faculty of Heath & Life Sciences at Pompeu Fabra University in two different applications, student portfolio and teaching portfolio. Student portfolio has been applied to support some generic skills development (oral communication, written communication, information search, high technologies use and team work) at the 5-year Biology course students, during two academic years (2003-04 and 2004-05). We present portfolio's guide, implementation process, satisfaction and attitudes of all participants (students and tutors) and objectivity's investigation of the assessment process. As a result, we have obtained positive outcomes that have supported the decision of extending the portfolio experience from the very beginning of the career. On the other side, faculty was invited to start its own teaching portfolio with the support of a teaching portfolio guide.

Palabras clave

continuing education; competence assessment; continuing professional development; teaching portfolio; undergraduate studies; formative assessment; generic skills; desenvolupament professional continuat; student portfolio; formació continuada; estudis de pregrau; avaluació formativa; avaluació de la competència; dossier docent; dossier d'aprenentatge; competències transversals; portafoli/s

Materias

378 - Enseñanza superior. Universidades

Documentos

tmvm.pdf

1.282Mb

 

Derechos

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)