Capacity development for public servants through online education: The case of the MPM program of the UPOU

Author

Gervacio, Juvy Lizette ORCID

Director

Sangrà, Albert ORCID

Romeu, Teresa ORCID

Date of defense

2023-03-20

Pages

245 p.



Department/Institute

Universitat Oberta de Catalunya. eLearn Center

Doctorate programs

E-learning

Abstract

Is online education an effective tool for developing public servants' capacities? Focusing on this question, the research concluded that, given an enabling environment and effective implementing organization, it can be one of the innovations and strategies in capacity development that can be adopted. The study utilized a case study approach and focused on the context of the Philippines, specifically the University of the Philippines Open University (UPOU), as an online institution, and the Master of Public Management (MPM) program. Focused group discussions and online surveys were utilized to gather data and information from the research participants. The profile and perceptions of the students and alumni were gathered through semi-structured online surveys. The research findings show that the MPM alumni gained the relevant competencies expected from the program. Moreover, learning outcomes are also achieved by the program making online education an effective tool for capacity development.


¿Es la educación en línea una herramienta efectiva para el desarrollo de capacidades de los servidores públicos? Este es el enfoque de la investigación, y concluye que, dado un entorno propicio y una organización de implementación efectiva, puede ser una de las innovaciones y estrategias en el desarrollo de capacidades que se pueden adoptar. El estudio utilizó el enfoque de estudio de caso y se centró en el contexto de Filipinas, específicamente la Universidad Abierta de la Universidad de Filipinas (UPOU) como una institución en línea y el programa de maestría en Gestión Pública (MPM). Se utilizaron debates grupales enfocados y encuestas en línea para recopilar datos e información de los participantes de la investigación. El perfil y las percepciones de los alumnos y exalumnos se recogieron a través de encuestas en línea semiestructuradas. Los resultados de la investigación muestran que los egresados del MPM adquirieron las competencias relevantes que se esperaban del programa. Además, el programa también logra resultados de aprendizaje, lo que convierte a la educación en línea en una herramienta eficaz para el desarrollo de capacidades.


L'educació en línia és una eina eficaç per al desenvolupament de capacitats dels funcionaris públics? Aquest és el focus de la investigació, i conclou que donat un entorn propici i una organització d'execució eficaç, pot ser una de les innovacions i estratègies en el desenvolupament de capacitats que es poden adoptar. L'estudi va utilitzar l'enfocament de l'estudi de cas i es va centrar en el context de les Filipines, concretament la Universitat Oberta de la Universitat de Filipines (UPOU) com a institució en línia i el programa de màster en Gestió Pública (MPM). Es van utilitzar debats de grup focalitzats i enquestes en línia per recollir dades i informació dels participants de la investigació. El perfil i les percepcions dels estudiants i antics alumnes es van recopilar mitjançant enquestes en línia semiestructurades. Els resultats de la investigació mostren que els antics alumnes de MPM van obtenir les competències rellevants esperades del programa. A més, el programa també aconsegueix els resultats d'aprenentatge i fa que l'educació en línia sigui una eina eficaç per al desenvolupament de capacitats.

Keywords

desenvolupament de capacitats; desarrollo de capacidades; capacity development; educació en línia; educación en línea; online education

Subjects

35 - Public administration. Government. Military affairs; 378 - Higher education. Universities. Academic study

Knowledge Area

Educació i TIC (e-learning)

Documents

Thesis Gervacio.pdf

8.930Mb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)