La participació social dels adolescents en el context escolar i el seu benestar personal: estudi psicosocial d'una experiència participativa

dc.contributor
Universitat de Girona. Institut de Recerca sobre Qualitat de Vida
dc.contributor.author
Navarro, Dolors
dc.date.accessioned
2011-12-21T12:43:57Z
dc.date.available
2011-12-21T12:43:57Z
dc.date.issued
2011-09-05
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/52645
dc.description.abstract
The aim of this research is to gain greater understanding of the psychosocial implications of adolescents’ social participation at school and how this relates to their personal well-being. We designed this research from the perspective of methodological pluralism, articulating quantitative and qualitative methodology. The data obtained allow us to identify key elements of the relationship between social participation and personal well-being in adolescents and led us to elaborate a theoretical model that explains how the relationship between social participation and personal well-being is concerned with three interrelating factors: (a) adolescents’ stance with regard to social participation, (b) their aspirations for change, and (c) the attitudes and expectations of key adults in the adolescents’ lives with regard to them and their social participation.
eng
dc.description.abstract
L’objectiu d’aquesta investigació és aprofundir en el coneixement de les implicacions psicosocials de la participació social dels adolescents en el context escolar, i de la seva relació amb el seu benestar personal. Hem dissenyat aquesta recerca des de la perspectiva del pluralisme metodològic, tot articulant metodologia quantitativa i qualitativa. Les dades obtingudes permeten identificar elements clau de la relació entre la participació social i el benestar personal en els nois i noies i ens han conduït a elaborar una proposta de model teòric explicatiu en el que la relació entre participació social i benestar personal té a veure amb la interrelació de tres factors: (a) el posicionament (autoassignació) de l’adolescent davant de la participació social, (b) les aspiracions de canvi que tingui el noi o noia i les actituds i (c) les expectatives dels adults del seu entorn sobre els adolescents i la seva participació social.
cat
dc.format.extent
583 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
cat
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Capacitat d'agència
cat
dc.subject
Capacity for agency
cat
dc.subject
Capacidad de agencia
cat
dc.subject
Participació social
cat
dc.subject
Participación social
cat
dc.subject
Social participation
cat
dc.subject
Benestar personal
cat
dc.subject
Personal well-being
cat
dc.subject
Bienestar personal
cat
dc.subject
Adolescència
cat
dc.subject
Adolescents
cat
dc.subject
Adolescentes
cat
dc.subject
Context escolar
cat
dc.subject
School
cat
dc.subject
Contexto escolar
cat
dc.subject
Empowerment
cat
dc.title
La participació social dels adolescents en el context escolar i el seu benestar personal: estudi psicosocial d'una experiència participativa
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
373
cat
dc.contributor.director
Casas Aznar, Ferran
dc.contributor.director
González Carrasco, Mònica
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.dl
Gi. 1555-2011
cat


Documents

tdnp.pdf

3.240Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)