Disseny instruccional de software educatiu. Impacte dels ajuts de naturalesa metacognitiva sobre l'aprenentatge

Author

Sànchez Busqués, Sònia

Director

Monereo i Font, Carles, 1957-

Date of defense

2002-09-02

ISBN

8469998528

Legal Deposit

B.43.684-2002



Department/Institute

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia de l'Educació

Abstract

Aquesta recerca ha pretès estudiar, analitzar i revisar els diferents enfocaments d'estudi, els treballs i investigacions, i les seves aportacions al món educatiu en referència als tres eixos teòrics que configuren el treball:<br/><br/>· Informàtica al servei de l'educació com a facilitadora de processos d'aprenentatge.<br/>· Construcció de coneixement condicional o estratègic.<br/>· Disseny instruccional d'entorn d'aprenentatge hipermedials.<br/><br/>Conceptes i enfocaments a partir dels quals iniciar propostes de canvi vers una nova concepció en la construcció de coneixement en entorn multimedia.<br/><br/>L'objectiu corresponent a la part de recerca empírica pretén bàsicament explorar a través d'un disseny experimental comparatiu, si l'ús d'un format textual, a partir d'una documentació electrònica en forma de programa hipermedia és més efectiva que una documentació impresa en l'aprenentatge del contingut treballat, la vida i obra de Mario Benedetti, per part d'usuaris novells en el contingut. <br/><br/>Alhora que analitzar com diferents tipologies d'ajudes pedagògiques en format de preguntes de diferent demanda cognitiva (literals, inferencials i metacognitives) inserides en el material hipermedial afavorien un aprenentatge més estratègic de la temàtica.<br/><br/>Es desitjava saber, també, si existien diferencies en el tipus d'estratègies emprades durant l'estudi del mateix i conèixer les percepcions, en quan a les percepcions, en quan a l'atribució de dificultats per resoldre la tasca i la representació gràfica que en fan del mateix.


This research has wanted to study, to analyse and to revise the different focuses of study, works and investigations and its contributions in the educational world in reference to the three theoretical axes that configure the work.<br/><br/>· Computer science to service of the education like due of learning processes. <br/>· Construction of conditional or strategic knowledge. <br/>· Instructional design of environments of learning hypermedia.<br/><br/>Concepts and focuses starting from those with which to begin proposals of change toward a new conception in the construction of knowledge in environments multimedia.<br/><br/>The objective corresponding to the part of empiric research seeks basically to explore through a comparative experimental design, if the use of a textual format, starting from an electronic documentation, in form of program hipermedia, is more effective than a printed documentation in the learning of the worked content, the life and production of Mario Benedetti, with novice users in the content.<br/><br/>At the same time that we analyse as three types of pedagogic help in format of questions of different cognitive demands (reproductive, inferencials and metacognition) include them in the web favors a learning more strategic of the thematic.<br/><br/>We was wanted to know, also, if differences existed in the type of strategies used during the study of the content and to know the perceptions of the attribution of difficulties to solve with success the task and the graphic representation that they make of the topic.

Keywords

Metacognició; Aprenentatge; Edumàtica

Subjects

159.9 - Psychology

Knowledge Area

Ciències de la Salut

Documents

ssb1de9.pdf

323.5Kb

ssb2de9.pdf

453.3Kb

ssb3de9.pdf

320.1Kb

ssb4de9.pdf

339.1Kb

ssb5de9.pdf

567.0Kb

ssb6de9.pdf

349.5Kb

ssb7de9.pdf

31.41Kb

ssb8de9.pdf

195.9Kb

ssb9de9.pdf

282.1Kb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)