El procés d'adquisició de la noció de VOLUM. Una recerca basada en la pràctica sobre les capacitats espacials i el pensament tridimensional, per al seu desenvolupament a l'Educació Primària

dc.contributor
Universitat de Barcelona. Facultat de Belles Arts
dc.contributor.author
Pineda i Ricart, Rubèn
dc.date.accessioned
2017-09-26T10:45:38Z
dc.date.available
2018-09-14T02:00:21Z
dc.date.issued
2017-09-14
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/405996
dc.description.abstract
En aquesta tesi doctoral es dóna compte de la investigació respecte del procés d'adquisició de la noció de VOLUM, una recerca basada en la pràctica sobre les capacitats espacials i el pensament tridimensional, tenint per objectiu el desenvolupament de la Intel·ligència Múltiple Espacial a l'Educació Primària. La pràctica docent i la teoria acadèmica s'interrelacionen per investigar participativament amb els nens i les nenes de 6 i 7 anys. Mitjançant exercicis proposats en relació als seus dibuixos i les seves construccions, hem construït noves interpretacions d'aquests fenòmens. Aquest treball conclou amb recomanacions didàctiques i pedagògiques, recolzades en l'oferiment d'una teoria fonamentada, i en la seva inserció en relació a interpretacions prèvies: artístiques, psicològiques, neurocientífiques i matemàtiques.
dc.description.abstract
This doctoral thesis gives an account of the investigation about the process of acquiring the notion of VOLUME, a practice-based research on spatial capacities and three-dimensional thinking, aiming the development of Spatial Multiple Intelligence in Primary Education. Teaching practice and academic theory engage to investigate collaborativelly with 6 to 7 years old's students. Thanks to proposed exercises in relation with their drawings and constructions, we have constructed new interpretations of these phenomena. This work concludes with didactic and pedagogical recommendations, supported by a grounded theory and its insertion in relation to previous interpretations: artistic, psychological, neuroscientific and mathematical.
dc.description.abstract
En esta tesis doctoral se da cuenta de la indagación respecto al proceso de adquisición de la noción de VOLUMEN, una investigación basada en la práctica sobre las capacidades espaciales y el pensamiento tridimensional, teniendo como objetivo el desarrollo de la Inteligencia Múltiple Espacial en la Educación Primaria. La práctica docente y la teoría académica se interrelacionan para investigar participativamente con los niños y niñas de 6 a 7 años. Mediante ejercicios propuestos en relación a sus dibujos y a sus construcciones, hemos construido nuevas interpretaciones de estos fenómenos. Este trabajo concluye con recomendaciones didácticas y pedagógicas apoyadas en el ofrecimiento de una teoría fundamentada, y en su inserción en relación a interpretaciones previas: artísticas, psicológicas, neurocientíficas y matemáticas.
dc.format.extent
424 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat de Barcelona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Educació primària
dc.subject
Educación primaria
dc.subject
Primary education
dc.subject
Intel·ligència
dc.subject
Inteligencia
dc.subject
Intellect
dc.subject
Percepció del volum
dc.subject
Percepción del volumen
dc.subject
Volume perception
dc.subject
Percepció de l'espai
dc.subject
Percepción espacial
dc.subject
Space perception
dc.subject.other
Ciències Humanes i Socials
dc.title
El procés d'adquisició de la noció de VOLUM. Una recerca basada en la pràctica sobre les capacitats espacials i el pensament tridimensional, per al seu desenvolupament a l'Educació Primària
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
373
dc.contributor.director
Hernández, Fernando (Hernández Hernández)
dc.contributor.codirector
Cabezas Gelabert, Lino
dc.contributor.tutor
Hernández, Fernando (Hernández Hernández)
dc.embargo.terms
12 mesos
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

RPiR_TESI.pdf

31.59Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)