The role of internet in stock market

dc.contributor
Universitat Jaume I. Escola de Doctorat
dc.contributor.author
Shen, Dehua
dc.date.accessioned
2017-05-25T16:06:48Z
dc.date.available
2017-05-25T16:06:48Z
dc.date.issued
2016-05-23
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/403439
dc.description.abstract
This dissertation introduces the concept of Internet Information and highlights its crucial role in stock market. At the beginning, I discuss the intrinsic relations between market efficiency and Internet Information and argue that Internet Information serves as a way of complementing the “data” for understanding the dynamics of stock market. In chapter 2, I give an overview of stock market predictions using Internet Information and put forward some research directions. Naturally, four short essays are presented to illustrate the utilization of Internet Information. In particular, Chapter 3 employs the news appeared in the Internet as the proxy for the rate of information flow and examines the nature of the information-volatility relations. Chapter 4 demonstrates that the familiarity-based investment is driven by information with a unique online information interactive channel. Chapter 5 shows that the investor sentiment constructed by investor’s searching behavior can explain the excess comovement of stock returns. Chapter 6 illustrates the impact of happiness sentiment extracted from social media on stock market performance. In general, this dissertation addresses a timely important issue presented to us in this revolutionary information environment and takes an important step in highlighting the role of Internet Information in stock market.
dc.format.extent
118 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Universitat Jaume I
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
internet information
dc.subject
stock market
dc.subject
Bolsa
dc.subject
internet
dc.subject.other
Ciències socials, periodisme i documentació
dc.title
The role of internet in stock market
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
339
dc.contributor.director
Teglio, Andrea
dc.contributor.director
Cincotti, Silvano
dc.embargo.terms
cap
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.identifier.doi
http://dx.doi.org/10.6035/14102.2016.612910
dc.description.degree
Programa de Doctorat en Economia i Empresa


Documents

2016_TESIS_DeuaShen.pdf

2.333Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)