Children's news: topics, information quality and audience reception around Newsround, Logo and Info K

Autor/a

Narberhaus Martínez, Marta

Director/a

Figueras Maz, Mònica

Fecha de defensa

2016-12-12

Páginas

365 p.



Departamento/Instituto

Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació

Programa de doctorado

Programa de doctorat en Comunicació

Resumen

Aquesta tesi doctoral analitza els informatius infantils de televisió a partir de l’estudi de les notícies de tres programes de referència de cadenes públiques: Newsround, de la British Broadcasting Corporation (BBC); Logo, de l’alemanya Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF) i Info K de la Televisi de Catalunya (TVC). A partir d’una anàlisi de contingut s’identifiquen els temes que aborden aquests programes i la manera com són explicats als seus espectadors, nens i nenes, tenint en compte criteris de qualitat informativa. El treball es completa amb un estudi de la recepció a partir de la realització de grups de discussió amb nens i nenes que parlen sobre el seu consum mediàtic, la seva relació amb la televisió i, de manera més específica, amb la informació i els telenotícies.


Esta tesis doctoral analiza los informativos infantiles de televisión a partir del estudio de las noticias de tres programas de referencia de cadenas públicas europeas: Newsround, de la British Broadcasting Corporation (BBC); Logo, de la alemana Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF) e Info K de Televisió de Catalunya (TVC). A partir de un análisis de contenido se identifican los temas que abordan estos programas y la manera como se explican a sus espectadores, niños y niñas, teniendo en cuenta criterios de calidad informativa. El trabajo se completa con un estudio de recepción a partir de la realización de grupos de discusión con niños y niñas sobre su consumo mediático, su relación con la televisión y, de manera más específica, con la información y los noticiarios.


This doctoral thesis analyses children’s news in television studying three reference programs of public European broadcasters: Newsround, from the British Broadcasting Corporation (BBC); Logo, from the German Zweites Deutsches Fernsehen (ZDF) and Info K from the Catalan Televisió de Catalunya (TVC). An empiric content analysis identifies the topics shown by these programs and the way in which they are explained to their audience, boys and girls, considering information quality criteria. The research is completed with a reception study with focus groups with children who discuss about their media consumption, their relationship with television and, more specifically, with information and the News.

Palabras clave

Periodisme i nens; Televisió infantil; Qualitat informativa; Qualitat televisiva; Mitjans de comunicació; Estudis d’audiència; Informativos infantiles; Periodismo y niños; Televisión infantil; Calidad informativa; Calidad televisiva; Medios de comunicación; Estudios de audiencia; Children’s news; Journalism and children; Children’s television; Information quality; Television quality; Media; Audience studies

Materias

316 - Sociología. Comunicación

Documentos

tmnm.pdf

12.50Mb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)