Tourist behavior in a cross-border area: the case of Nicosia, Cyprus

Autor/a

Díaz Sauceda, Judit

Director/a

Prats Planagumà, Lluís

Palau i Saumell, Ramon

Forgas Coll, Santiago

Fecha de defensa

2016-07-13

Páginas

139 p.



Departamento/Instituto

Universitat de Girona. Departament d'Organització, Gestió empresarial i Disseny de producte

Universitat de Girona. Institut Superior d'Estudis Turístics

Resumen

Tourists are crossing borders naturally when consuming an area. Therefore, cross-border tourism studies are gaining relevance. A qualitative analysis showed the lack of research on cross-border tourism from the demand side. A quantitative analysis (n=1401) at the cross-border area of Nicosia, Cyprus is proposed to analyze the drivers that lead to behavioral intentions of those international tourists visiting the cross-border area. The model tests the simultaneous relationships between sensation-seeking, perceived crowding, value, satisfaction and behavioral intentions; and it is as well tested with the moderating effect of expectations. This effect has not been included before when studying cross-border areas. Results corroborated the model and the derived implications have been confirmed too.


El turista creua fronteres de forma natural quan consumeix un espai, i és per aquest motiu que el turisme transfronterer és rellevant. Un anàlisi qualitatiu sobre el Turisme transfronterer mostra la manca d’investigacions en aquest camp des de la perspectiva de la demanda. Un anàlisi quantitatiu (n=1401) a la zona transfronterera de Nicòsia, Xipre es proposa per testar simultàniament les relacions entre la cerca de noves sensacions, la percepció de massificació, el valor, la satisfacció i les intencions de retorn i recomanació, dels turistes internacionals que visiten aquesta àrea transfronterera. S’inclouen també en l’anàlisi per testar el model les expectatives dels turistes moderant aquestes relacions, fet que no s’havia inclòs mai abans en els estudis del comportament del consumidor en zones frontereres. Els resultats mostren la validesa d’aquest model i les implicacions que se’n deriven.

Palabras clave

Cross-border tourism; Turisme transfronterer; Turismo transfronterizo; Consumer satisfaction; Satisfacció del consumidor; Satisfacción del consumidor; Crowding; Acumulacions de gent; Hacinamiento; Sensation seeking; Cerca de sensacions; Búsqueda de sensaciones; Cyprus; Xipre; Chipre

Materias

338 - Situación económica. Política económica. Gestión, control y planificación de la economía. Producción. Servicios. Turismo. Precios; 339 - Comercio. Relaciones económicas internacionales. Economía mundial. Marketing; 65 - Gestión y organización. Administración y dirección de empresas. Publicidad. Relaciones públicas. Medios de comunicación de masas

Documentos

tjds1de1.pdf

1.284Mb

 

Derechos

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/