Continuïtat assistencial infermera. Una millora en la qualitat i seguretat de les cures infermeres

dc.contributor
Universitat de Girona. Departament d'Infermeria
dc.contributor.author
Reig Garcia, Glòria
dc.date.accessioned
2016-09-01T11:28:20Z
dc.date.available
2016-09-01T11:28:20Z
dc.date.issued
2016-05-11
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/392634
dc.description.abstract
La continuïtat assistencial és el grau de coherència i unió de les experiències en l’atenció que percep el pacient en el temps. L’objectiu era identificar el grau de satisfacció de les infermeres dels diferents àmbits assistencials amb la continuïtat assistencial infermera (CAI). Metodologia: Estudi descriptiu transversal amb administració de qüestionaris anònims i autoadministrats. Anàlisis descriptiu i bivariant amb proves no paramètriques. Resultats: 437 infermeres. La satisfacció amb la CAI era de 2,3 punts. La satisfacció amb l’informe de 2,2, més elevada als centres rurals (p<0,05). Falta temps per fer els informes (Ẋ=1,99) i la majoria arriben mitjançant la infermera d’enllaç(43,9%). La via de comunicació preferida era el telèfon(72,5%). Conclusions: Les infermeres estan satisfetes amb la CAI, consideren l’informe i els nous rols infermers bons instrument. La via de comunicació preferida és la telefònica, considerant la informatitzada més segura. S’identifica la baixa formació i la falta de temps com a barreres.
en_US
dc.description.abstract
The healthcare continuity is the degree of coherence and union of the experiences in the care received by the patients throughout time. The aim of this paper was to identify the degree of satisfaction the nurses from different care areas. Methodology: Cross-sectional descriptive study. Anonymous and self-administered questionnaires. Bivariate descriptive analysis with nonparametric tests. Results:437 nurses. The nursing satisfaction with the continuity between the different care areas was 2.3. The satisfaction with the nursing discharge report (NDR) was 2.2. The nurses agreed with the lack of time for the NDR(Ẋ=1.99), most come through the link nurse(43.9%). Telephone is the prefered communication chanel(72.5%). Conclusions: The nurses are satisfied with nursing care continuity and consider the report and the new roles nurses good instrument. Their preferred communication channel is the telephone but they consider that the computerized is the safest. Identified low education and lack of time as barriers.
en_US
dc.format.extent
201 p.
en_US
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
en_US
dc.publisher
Universitat de Girona
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Continuïtat assistencial
en_US
dc.subject
Continuidad asistencial
en_US
dc.subject
Healthcare continuity
en_US
dc.subject
Infermeria
en_US
dc.subject
Enfermería
en_US
dc.subject
Nursing
en_US
dc.subject
Qualitat de cures infermeres
en_US
dc.subject
Calidad de cuidados enfermeros
en_US
dc.subject
Quality of nursing care
en_US
dc.subject
Informe d'alta d'infermeria
en_US
dc.subject
Informe de alta de enfermería
en_US
dc.subject
Nursing discharge report
en_US
dc.subject
Comunicació
en_US
dc.subject
Comunicación
en_US
dc.subject
Communication
en_US
dc.title
Continuïtat assistencial infermera. Una millora en la qualitat i seguretat de les cures infermeres
en_US
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
614
en_US
dc.contributor.director
Juvinyà Canal, Dolors
dc.embargo.terms
cap
en_US
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

tgrg1de1.pdf

5.747Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)