The effect of contemporary art perception: Study of younger and older adults' art appreciation in museum experiences

Author

Granell Querol, Andrea

Director

Segura Bernal, Jordi

Codirector

Winner, Ellen

Date of defense

2016-06-21

Pages

323 p.



Department/Institute

Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna

Abstract

La Psicologia de l'Art estudia les experiències estètiques i les preferències dels individus mentre miren l'art. L'objectiu d'aquesta investigació és analitzar l'apreciació de l'art contemporani en joves i gent gran al MFA de Boston. Es van dur a terme anàlisis quantitatives i qualitatives. L’estudi 1 va mostrar que els joves, més que la gent gran, van trobar que les cartel·les i les converses van contribuir a apreciar l'art contemporani, i més en el context del museu que en el del laboratori. L’estudi 2 va mostrar que el context del museu va contribuir a apreciar l’art, també, en els grups de discussió els joves comentaven que les cartel·les i les converses eren un punt de partida per entendre i apreciar l'art, per la gent gran no van ser tan útils. L'estudi 3 va mostrar que no només hi havia diferències entre la sala d’art contemporani i tradicional -la comprensió de l'art contemporani va ser major en la galeria d'art contemporani-, sinó també entre els grups d'edat -els joves van declarar que els agradava més l'art contemporani i la gent gran van gaudir més de l’experiència de visitar el museu-. Vam arribar a la conclusió que no només les diferències d'edat, sinó també les diferències relacionades amb l'educació i la freqüentació de les visites als museus contribueixen a l'apreciació de l'art. Aquesta investigació és important per demostrar com la gent aprecia i entén l'art contemporani. Per tant, aquests resultats tenen implicacions rellevants per dissenyar programes d’activitats en els museus que involucrin diferents grups de visitants.


La Psicología del Arte estudia las experiencias estéticas y las preferencias de los individuos mientras miran el arte. El objetivo de esta investigación es analizar la apreciación del arte contemporáneo de jóvenes y gente mayor en el MFA de Boston. Se llevaron a cabo análisis cuantitativos y cualitativos. El estudio 1 mostró que los jóvenes, más que la gente mayor, encontraron que las cartelas y conversaciones contribuyeron a apreciar el arte contemporáneo, y más en el contexto del museo que en el del laboratorio. El estudio 2 mostró que el contexto del museo contribuyó a la apreciación del arte. También, las discusiones en el grupo de jóvenes confirmaron que las cartelas y las conversaciones forman un punto de partida para entender y apreciar el arte, para la gente mayor no eran tan útiles. El estudio 3 mostró que no sólo existían diferencias entre la sala de arte contemporáneo y tradicional -la comprensión del arte contemporáneo fue mayor en la sala de arte contemporáneo-, sino también entre los grupos de edad -los jóvenes declararon que les gustaba más el arte contemporáneo y la gente mayor disfrutó más de la experiencia en el museo-. Llegamos a la conclusión de que no sólo las diferencias de edad, sino también las diferencias relacionadas con la educación y la frecuentación de visitas contribuyeron a la apreciación del arte. Esta investigación es importante para demostrar cómo la gente aprecia y entiende el arte contemporáneo. Por lo tanto, estos resultados tienen implicaciones relevantes para diseñar programas en los museos que involucren diferentes grupos.


Psychology of Art studies aesthetic experiences and individuals’ preferences while looking at art. The aim of this research is to analyze contemporary art appreciation in younger and older adults at the Museum of Fine Arts, Boston. Quantitative and qualitative analyses were conducted. Study 1 showed that younger more than older adults found that labels and conversations contributed to liking contemporary art, more in a museum setting rather than in a lab setting. Study 2 showed that the museum context contributed to appreciating the art. Also, group discussion of younger adults confirmed labels and conversations in the museum to be a starting point to understand and appreciate art; for older adults, these were not so helpful. Study 3 showed that not only were there differences between a contemporary and a traditional art gallery -participants understanding of contemporary art was greater in the contemporary art gallery-, but also between age groups -younger adults stated that they liked contemporary art more and older adults enjoyed their museum experience more. We conclude that not only age differences, but also differences related to education and museum visitation frequency contributed to art appreciation. This research is important to demonstrate how people appreciate contemporary art and how they understand it. Therefore, these findings have relevant implications for the design of museum programs about contemporary art to engage different groups of visitors.

Keywords

Psychology of Art; Art Appreciation; Contemporary Art; Younger Adults; Older Adults; Museum Setting

Subjects

159.9 - Psychology; 3 - Social Sciences; 7 - the arts. Recreation. Entertainment. Sport

Knowledge Area

Ciències Socials i Jurídiques

Documents

Tesi_Andrea_Granell.pdf

2.735Mb

 

Rights

ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.

This item appears in the following Collection(s)