Adopción de métodos, técnicas y herramientas para la innovación : framework en función de casos reales

dc.contributor
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria
dc.contributor.author
Varela Kilian, Ana Paula
dc.date.accessioned
2016-06-13T12:32:39Z
dc.date.available
2016-06-13T12:32:39Z
dc.date.issued
2016-01-19
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/385626
dc.description.abstract
The ability to innovate in any organization is directly related to a continuous flow of new ideas capable of responding to opportunities for new products. However, the successful development of innovative products requires more than just generate ideas, other characteristics of the process must be considered. To help understand these characteristics, a Framework to Support the generation of innovative ideas based on two pillars is developed: Conceptual Modelling and Conceptual Modelling applied. The framework is based on three key dimensions: Influential Factors; Methods, Techniques and Tools for Innovation; and Generation of Innovative Ideas. These dimensions are composed of variables, which together help to guide companies in the process of generating innovative ideas. Although cannot be generalized to all organizations, the study contributes empirically to the subject of the first stage of the Innovation Process.
eng
dc.description.abstract
La capacidad de innovar de cualquier organización está directamente relacionada con un flujo continuo de nuevas ideas capaces de responder a las oportunidades de nuevos productos. Sin embargo, el éxito del desarrollo de productos innovadores, más que simplemente generar ideas requiere que otras características del proceso sean consideradas. Para ayudar a entender estas características, se desarrolla en esta investigación un Framework de Apoyo a la Generación de Ideas Innovadoras sobre dos pilares: Modelado Conceptual y el Modelado Conceptual Aplicado. El framework se basa en tres dimensiones: Factores Influyentes; Métodos, Técnicas y Herramientas para la Innovación; y Generación de Ideas Innovadoras. Estas dimensiones están compuestas de variables, que en su conjunto ayudan a dirigir las empresas en el proceso de generación de ideas innovadoras con más agilidad. Aunque no se pueda generalizar a todas las organizaciones, el estudio contribuye empíricamente al tema de la primera etapa del Proceso de Innovación.
spa
dc.format.extent
214 p.
cat
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
cat
dc.publisher
Universitat Politècnica de Catalunya
dc.rights.license
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
*
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Innovación
cat
dc.subject
Generación de ideas
cat
dc.subject
Métodos
cat
dc.subject
Técnicas y herramientas
cat
dc.subject
Framework
cat
dc.subject
Idea innovadora
cat
dc.subject
Innovation
cat
dc.subject
Idea generation
cat
dc.subject
Methods
cat
dc.subject
Techniques and tools
cat
dc.subject
Innovative idea
cat
dc.subject.other
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses
cat
dc.title
Adopción de métodos, técnicas y herramientas para la innovación : framework en función de casos reales
cat
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
62
cat
dc.contributor.director
Riba i Romeva, Carles
dc.contributor.codirector
Genovese, Pablo A. (Pablo Alberto)
dc.embargo.terms
cap
cat
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess


Documents

TAPVK1de1.pdf

3.620Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)