La lectura com a antropogènesi en l'obra de Marc-Alain Ouaknin: 1991-2010

Author

Rodríguez i Bosch, Josep-Lluís

Director

Riba i Miralles, Jordi

Date of defense

2016-01-29

ISBN

9788449063183

Pages

190 p.



Department/Institute

Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social

Abstract

En aquesta tesi doctoral es fa una revisió de l'obra de Marc-Alain Ouaknin (París, 1957), rabí i filosof, influït per tres autories cabdals: Hannah Arent (acció), Paul Ricoeur (triple mimesi) i Emmanuel Lévinas (fecunditat). L'anàlisi aprofundeix en el recull de publicacions aparegudes entre els anys 1991 i 2010. A partir de la cruïlla de la tradició bíblica i filosofia hermenèutica mostra les bases d'una pedagogia de la lectura: remarca la importància espaciotemporalitat que facilita una antropologia on l'humà avé qüestionament (quoibilité), situa les modalitats lectores (intencional i vivencial), mostra la importància del vincle entre els protagonistes (deixeble, mestre i text) i destaca els moviments concomitants (carícia, bibliofarmacologia i ètica).


This doctoral thesis is a review of the work of Marc-Alain Ouaknin (Paris, 1957), rabbi and philosopher, influenced by three key authorship: Hannah Arent (action), Paul Ricoeur (triple mimesis) and Emmanuel Levinas (fertility). The analysis examines the collection of publications that appeared between 1991 and 2010. From the crossroads of tradition and biblical hermeneutical philosophy shows the basis for teaching reading: stresses the importance of facilitating temporary-space where the human becomes an anthropology questioning (quoibilité) puts reading modes (intentional and existential), shows the importance of the link between the protagonists (student, teacher and text) and highlights concomitant movements (caress, library-pharmacology and ethics).

Keywords

Lectura; Reading; Antropogènesi; Antropogénesis; Judaisme; Judaismo; Judaism

Subjects

1 - Philosophy. Psychology

Knowledge Area

Ciències Socials

Documents

jlrib1de1.pdf

941.2Kb

 

Rights

L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/

This item appears in the following Collection(s)