Análisis crítico de la amnistía fiscal como mecanismo para reducir el fraude fiscal 

    Goenechea Domínguez, María (Date of defense: 2017-07-07)

    En la presente tesis se estudia la amnistía fiscal como mecanismo para reducir el fraude fiscal. Se parte analizando la situación de economía sumergida y fraude fiscal, así como sus graves consecuencias para la economía. ...

    Assessing the impact of employee empowerment on organisational performance in Ghana 

    Afram, Joseph (Date of defense: 2023-02-02)

    The advancement of technology and globalization of human talents have inspired organizations to use employee empowerment as a new human resource management technique to enhance performance. Empowerment is a mechanism through ...

    Assessing the Impact of Organisational Capacity, Organizational Structure and Leadership on Project Management Success for Project Oriented Organisations in Developing Countries – A Study of Ghana 

    Amoah, Armstrong (Date of defense: 2020-12-21)

    Most developmental projects in developing countries have been found to be of necessity to human life, whiles their effective management by project oriented organizations have also been recognised as a crucial force for ...

    Defining a method to evaluate Boards of Directors efectiveness 

    Grego Mayor, Jaime (Date of defense: 2017-09-22)

    The purpose of this thesis is to present a new board evaluation method which takes into account both qualitative and quantitative criteria and which meets three key requirements, namely being systhematic, specific and ...

    Empirical Analysis of the European Football Industry: The Role of Sports Performance, Media Visibility, and Brand Value in Revenue Generation and Talent Compensation. 

    Aguiar Noury, Alice (Date of defense: 2020-10-08)

    This doctoral thesis examines empirically the sport industry as part of the entertainment sector, focusing on European football, whose business competes with other leisure and sports activities in a global context. The ...

    Family business daughter:motivation, barriers and position in famiy firms 

    Akhmedova, Anna (Date of defense: 2017-06-13)

    Family businesses play important role in economy of all countries. The research on the family business, since it became a separate discipline, continue to grow. It was found that family firms have many aspects that distinguish ...

    Humanismo Empresarial, ética y responsabilidad social en el pensamiento de Peter Drucker 

    País Nassel, Elvira (Date of defense: 2016-02-09)

    A Peter Drucker se lo puede considerar dentro de la escuela del humanismo, la ética y la responsabilidad social empresarial ya que son los tres principios que se encuentran en su obra sobre management desde comenzó a ...

    “It’s in my blood.” Examining the link between calling and productivity at Work 

    Arderiu Gandía, María Dolores (Date of defense: 2021-06-28)

    A ‘calling’ is a very important issue for individuals, corporations, and society at large. Working on what you have been called to do can give you a sense of purpose, meaning, and personal fulfillment which in turn can ...

    La Formation: un facteur clé du développement rural 

    Ichard, Jean-Louis (Date of defense: 2016-02-08)

    L’agriculture française est entrée dans l’ère de la modernisation à la fin de la Seconde Guerre mondiale (1939-1945) et a connu dans les trente années qui ont suivi (1945-1975), plus de transformations qu’au cours du siècle ...

    La gestión de la innovación abierta en las pymes: Retos, tendencias y oportunidades para competir en el mercado 

    Odriozola Fernández, Ignacio José (Date of defense: 2020-12-03)

    The purpose of this thesis is to investigate the influence of open innovation practices in the performance of small and medium enterprises (SMEs). Increasingly, SMEs have a more relevant role in the economy. Not surprisingly, ...

    La meta-economía de E.F.Schumacher como punto de partida de un nuevo paradigma económico basado en un modo más humano de vivir (y convivir) 

    Muñoz Traver, Joaquín (Date of defense: 2017-06-27)

    Hay vida más allá de la economía que conocemos. En su tesis doctoral Quim Muñoz Traver nos introduce, con lenguaje ágil y claro, en la meta-economía de E.F.Schumacher, un prestigioso y algo olvidado economista-filósofo que ...

    Las comunidades virtuales como medio para fomentar el emprendimiento en el medio rural 

    Buendía-Goldáraz, Teresa (Date of defense: 2018-07-20)

    Esta investigación propone como objetivo principal comprobar en qué medida las comunidades virtuales fomentan el emprendimiento rural. El fin es proponer una herramienta de comunicación que permita a los emprendedores ...

    Las estrategias competitivas de las micro y pequeñas empresas detallistas ante la gran distribución. 

    Garrido Pavia, Jordi (Date of defense: 2012-10-09)

    La importància històrica del comerç tradicional produeix l' interés de la realització de la present tesi amb l' objetiu d' identificar les diferents estratègies competitives utilitzades en la distribució comercial per tal ...

    Multinational corporations as a new subject of international investment law: Rights conferred to investors under the ISDS provisions of intergovernmental and bilateral treaties and ways to balance this new reality 

    Chochorelou, María (Date of defense: 2018-11-30)

    The international investment regime has faced several criticisms already since the mid-2000s. Scholars and civil society have called both for refinement of the content of the numerous bilateral investment treaties (BITs) ...

    Proceso de decisión del consumidor: factores explicativos del visionado de películas en sala de cine de los jóvenes universitarios españoles 

    Rodríguez-Rabadán Benito, David (Date of defense: 2014-03-25)

    El objetivo general es analizar el proceso de toma de decisiones del consumidor (o espectador cinematográfico) sobre el visionado de una película en sala de cine, desde la perspectiva del marketing y, más concretamente, ...

    Rendimiento comercial y los 7 hábitos de la gente altamente efectiva de Stephen Covey: evidencia a partir de un caso. 

    Küppers, Víctor J. C. A. (Date of defense: 2012-04-16)

    Verificar que el modelo de “Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva” propuesto por Stephen Covey influye en el rendimiento de los vendedores, aplicándolo al caso de los vendedores de una Caja de Ahorros española.

    Reputación corporativa y Visibilidad estratégica. Modelo de gestión de la reputación online y su aplicación en las empresas de Barcelona 

    López López, David (Date of defense: 2014-11-21)

    La reputación, es un factor clave en las relaciones vendedor-consumidor Online, sin embargo, la diversidad de medios y el poder que la tecnología ofrece a sus usuarios, provoca la necesidad de más investigaciones científicas ...

    The Situability of Turnaround Strategies for Non-Crisis Situations 

    GOTTEINER, Sharon Shimon (Date of defense: 2018-12-18)

    For more than three decades it has been suggested that the management practices that had saved collapsing companies, could have also kept them well – if implemented earlier, in a preemptive manner. This research pursued ...

    Which start-ups do accelerators prefer?. A comprehensive approach 

    Torrecilla, Ricardo (Date of defense: 2023-03-03)

    The purpose of this thesis is to investigate the role played by both the human capital of founders and the financing sources in startups, whether they are impactful or just for-profit ventures, in the odds of being accepted ...