Celuloide inaudito: prácticas sonoras en el cine estructural (1960-1981)

dc.contributor
Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació
dc.contributor.author
Viñas Alcoz, Albert
dc.date.accessioned
2016-02-19T10:02:20Z
dc.date.available
2020-01-13T01:00:12Z
dc.date.issued
2016-01-14
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10803/352713
dc.description.abstract
Esta tesis estudia el sonido del cine estructural analizando sus fundamentaciones teóricas, sus tratamientos prácticos y sus apreciaciones estéticas. Se parte de una serie de películas estructurales internacionales englobadas bajo cuatro conceptos acústicos para discutir las dinámicas de sus sonidos. La investigación se centra en la noción de ruido, la utilización de la voz, las técnicas de repetición y el concepto de paisaje sonoro, para examinar doce filmes que desnaturalizan el sonido enfatizando su materialidad. El estudio confirma la experimentación acústica del cine estructural como uno de los recursos esenciales para interrogar las limitaciones tecnológicas del medio.
dc.description.abstract
This thesis studies the structural film sound analyzing their theoretical foundations, its practical treatments and aesthetic appreciation. A series of international structural films included under four acoustic concepts are located in order to discuss the dynamics of their sounds. The research focuses on the notion of noise, the use of the voice, the techniques of repetition and the concept of soundscape, to examine twelve films which distort the sound emphasizing its materiality. The study confirms the acoustic experiments os structural film as an essential resource to question the technological limitations of the medium.
dc.format.extent
288 p.
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
dc.publisher
Universitat Pompeu Fabra
dc.rights.license
ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
dc.source
TDX (Tesis Doctorals en Xarxa)
dc.subject
Cine estructural
dc.subject
Sonido
dc.subject
16 mm
dc.subject
Celuloide
dc.subject
Sonido fílmico
dc.subject
Ruido
dc.subject
Sonido óptico
dc.subject
Voz
dc.subject
Repetición
dc.subject
Bucle
dc.subject
Paisaje sonoro
dc.subject
Música
dc.subject
Silencio
dc.subject
Structural film
dc.subject
Sound
dc.subject
Cellulloid
dc.subject
Film sound
dc.subject
Noise
dc.subject
Optical film sound
dc.subject
Voice
dc.subject
Repetition
dc.subject
Loop
dc.subject
Soundscape
dc.subject
Music
dc.subject
Silence
dc.title
Celuloide inaudito: prácticas sonoras en el cine estructural (1960-1981)
dc.type
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.subject.udc
62
dc.contributor.authoremail
albertalcoz@gmail.com
dc.contributor.director
Salvadó Corretger, Glòria
dc.contributor.director
Fernández Labayen, Miguel,
dc.embargo.terms
48 mesos
dc.rights.accessLevel
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.description.degree
Programa de doctorat en Comunicació


Documents

tava.pdf

237.3Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)