Documentos para una imagen literaria de Barcelona. (Década de 1833 a 1843) 

    Romea Castro, Celia (Date of defense: 1991-12-02)

    La presente tesis es un estudio metaléptico que tiene por objeto descubrir la imagen literaria de un cronotopo urbano.<br/><br/>Los documentos literarios elegidos muestran la ciudad de Barcelona durante los años en los que ...

    Projecte d'intervenció didàctica sobre conjunts històrico-monumentals: creació d'una iconografia comprensiva. Exemplificació del castell templer i hospitaler. 

    Poblet Romeu, Marcel Joan (Date of defense: 2003-03-05)

    La problemàtica objecte d'estudi consisteix fonamentalment en les següents quatre qüestions: el desenvolupament de la Didàctica de la Història i específicament de la Didàctica del Patrimoni; la implementació d'una intervenció ...

    Medi local com a escala d'anàlisi de les Ciencies Socials. Educació Secundaria, El 

    Vilarrasa Cunillé, Araceli (Date of defense: 2004-03-22)

    La tesis és situa a l' àmbit d'investigació sobre disseny i desenvolupament curricular i, dins d'aquest, en una línia d'investigació sobre la dimensió espacial del currículum de Ciències Socials. En aquest marc, la qüestió ...

    Imatge visual en la didàctica de les Ciències Socials. Tractament didàctic de la imatge en els cicles mitjà i superior de l'Educació Primària, La 

    Arqué i Bertran, M. Teresa (Date of defense: 2004-04-28)

    La tesi doctoral de M. Teresa Arqué i Bertran veu els seus fruits després de més de vint anys de docència a la Facultat del Professorat de la Universitat de Barcelona. Les hipòtesis de partida, les reflexions, les anàlisis ...

    Formación del profesorado de Historia en Chile. La formación inicial y permanente de los educadores de la V región en el marco de la reforma educacional, La 

    Vásquez Lara, Nelson Lorenzo (Date of defense: 2004-10-06)

    Objetivos Generales:<br/>A. Conocer las principales características que ha tenido la formación inicial de los Profesores de Historia, Geografía y Ciencias Sociales chilenos.<br/>B. Conocer las principales características ...

    Factor didàctic en els centres d'interpretació virtual. El cas d'Atapuerca, El 

    Sospedra Roca, Rafael (Date of defense: 2005-03-09)

    La present tesi doctoral valora des d'un punt de vista científic, quin és el factor didàctic de les pàgines web referents al concepte "Atapuerca", depenents de les diferents institucions que hi treballen.<br/>És una tesi ...

    Representación del tiempo histórico en los libros de texto de Primero y Segundo de la Enseñanza Secundaria Obligatoria, La 

    Blanco Rebollo, Ángel (Date of defense: 2007-05-15)

    El objetivo principal de la investigación ha sido la observación de las formas y los mecanismos de transmisión utilizados por los manuales para representar del tiempo histórico. Para ello, se han seleccionado ocho libros ...

    Anàlisi dels espais de presentació arqueològics de l'Edat dels Metalls 

    Masriera Esquerra, Clara (Date of defense: 2007-06-22)

    La present recerca parteix d'una problemàtica que essencialment es planteja en el camp de la Prehistòria i més concretament dels períodes protohistòrics. En la mesura que el coneixement de la Prehistòria no es recolza ...

    Les fonts primàries a l'ensenyament. Les relacions entre el món escolar i l'arxiu. Visió general de Catalunya. El cas de Sant Feliu de Guíxols 

    Calzada i Olivella, Maria (Date of defense: 2008-04-04)

    "Les fonts primàries a l'ensenyament. Les relacions entre el món escolar i l'arxiu. Visió general de Catalunya. El cas de Sant Feliu de Guíxols" és una recerca que vol conèixer la realitat de la relació entre el món dels ...

    El Patrimoni Arquitectònic, una font per a l’ensenyament de la Història i les Ciències Socials. El pensament i la pràctica docent dels professors 

    Lleida Alberch, Margarita (Date of defense: 2008-04-17)

    El tema d’estudi de la investigació s’emmarca en el camp de la didàctica de les ciències socials i el patrimoni. L’objecte d’estudi és la didàctica del patrimoni arquitectònic i, tanmateix, el comportament i desenvolupament ...

    Enseñanza de la historia en la escuela básica venezolana. Visión del profesorado, La 

    Villaquirán Sandoval, Tomás Ricardo (Date of defense: 2008-06-10)

    La presente tesis doctoral plantea la cuestión de los conocimientos y pensamientos disciplinares y experienciales que poseen y utilizan los profesores de Historia cuando enseñan esta disciplina escolar. Conocimientos ...

    Historia que se aprende en la escuela básica venezolana: Percepción y conocimientos del alumnado, La 

    Millán Lugo, Ana Ysabel (Date of defense: 2008-06-10)

    Esta tesis doctoral tiene como finalidad presentar los resultados con su respectivo análisis de la investigación titulada: El Aprendizaje de la Historia en la Escuela Básica Venezolana desde la Perspectiva del Alumnado. ...

    Estratègies i recursos de comunicació audiovisual en museografia: estat de la qüestió i estudi de cas del Museu d'Història de Catalunya 

    Besolí, Andreu (Date of defense: 2008-06-18)

    El principal objetivo planteado por este trabajo de investigación es el análisis del papel comunicativo de las fuentes y los medios de tipo visual, sonoro, audiovisual y multimedia en entornos museísticos. Concretamente, ...

    Avaluació de correcció objectiva com a eina de millora de l'aprenentatge de la Història a Primer d'ESO, L' 

    Insa Sauras, Yolanda (Date of defense: 2009-02-12)

    Les investigacions disponibles sobre el tema evidencien que una de les dificultats de l'aprenentatge de la Història tant a l'àmbit secundari com a l'universitari és la manca de continuïtat en els esforços individuals de ...

    Didàctica del patrimoni. Camps de batalla a la Tercera Guerra Carlina 

    Almazán Fernández, Ismael (Date of defense: 2009-05-18)

    El nostre treball proposa una metodologia didàctica que pugui millorar la comprensió dels factors que expliquen l'aparició, desenvolupament i conseqüències dels conflictes bèl·lics dins de cada formació social, en la ...

    Eficiencia didáctica en el aprendizaje de la Historia en 1º de ESO mediante nuevas tecnologías básicas, La 

    Rivero Gracia, María Pilar (Date of defense: 2009-06-04)

    En la presente investigación se realiza un análisis experimental sobre la efectividad del aprendizaje multimedia en la clase de Historia, basado en multimedia expositiva. El material ha sido experimentado por 385 alumnos ...

    Modelització i simulació aplicades a la recerca i interpretació de camps de batalla 

    Rubio, Xavier (Date of defense: 2009-06-08)

    Tradicionalment l'estudi de la guerra, especialment pel que fa a la època moderna, s'ha basat en l'anàlisi de fonts textuals i cartogràfiques. Mitjançant la contrastació de fonts de diversos orígens, i sumant-hi els ...

    Espais de presentació de la indumentària com a recurs didàctic: Problemàtica i estat de la qüestió 

    Llonch Molina, Nayra (Date of defense: 2010-01-18)

    La recerca aborda el tractament de la indumentària com a objecte de la cultura i parteix d'una perspectiva i tractament propis de la "didàctica de l'objecte". Els camps d'actuació de la recerca són dos i responen a dues ...

    Utilització de la realitat virtual a l'aula per a comprendre l'arquitectura, La 

    Biosca Frontera, Eloi (Date of defense: 2010-01-20)

    La realitat virtual és una tecnologia molt innovadora que té importants aplicacions en el camp educatiu, on esdevé una eina de renovació de la pràctica docent capaç d'aportar solucions als nous reptes que es plantegen. Amb ...

    L'aprenentatge de la història a través del mètode de descobriment i el seu impacte en l'ensenyament secundari 

    Sallés Tenas, Neus (Date of defense: 2010-01-21)

    En el marc de les experiències de la renovació de l'ensenyament de la història durant el final del franquisme i principis de la democràcia, sorgeix un grup que impulsarà un projecte provinent d'Anglaterra. És l'anomenat ...