Now showing items 16-34 of 34

    Factor didàctic en els centres d'interpretació virtual. El cas d'Atapuerca, El 

    Sospedra Roca, Rafael (Date of defense: 2005-03-09)

    La present tesi doctoral valora des d'un punt de vista científic, quin és el factor didàctic de les pàgines web referents al concepte "Atapuerca", depenents de les diferents institucions que hi treballen.<br/>És una tesi ...

    Formación del profesorado de Historia en Chile. La formación inicial y permanente de los educadores de la V región en el marco de la reforma educacional, La 

    Vásquez Lara, Nelson Lorenzo (Date of defense: 2004-10-06)

    Objetivos Generales:<br/>A. Conocer las principales características que ha tenido la formación inicial de los Profesores de Historia, Geografía y Ciencias Sociales chilenos.<br/>B. Conocer las principales características ...

    From archaeological prospection to communication using learning theory. Multi-variable maping and 3D representations in archaeology and built heritage 

    Tamba, Robert (Date of defense: 2016-01-13)

    La geofísica arqueològica es basa en la mesura de propietats físiques. S'aplica per la documentació de jaciments arqueològics. Inclou una seqüència de tasques que en tres fases (1) el camp, (2) la transformació de les dades ...

    Historia que se aprende en la escuela básica venezolana: Percepción y conocimientos del alumnado, La 

    Millán Lugo, Ana Ysabel (Date of defense: 2008-06-10)

    Esta tesis doctoral tiene como finalidad presentar los resultados con su respectivo análisis de la investigación titulada: El Aprendizaje de la Historia en la Escuela Básica Venezolana desde la Perspectiva del Alumnado. ...

    Imatge visual en la didàctica de les Ciències Socials. Tractament didàctic de la imatge en els cicles mitjà i superior de l'Educació Primària, La 

    Arqué i Bertran, M. Teresa (Date of defense: 2004-04-28)

    La tesi doctoral de M. Teresa Arqué i Bertran veu els seus fruits després de més de vint anys de docència a la Facultat del Professorat de la Universitat de Barcelona. Les hipòtesis de partida, les reflexions, les anàlisis ...

    Interpretación del patrimonio urbano. Una propuesta didáctica para un contexto histórico mediante las aplicaciones de telefonía móvil 

    Grevtsova, Irina (Date of defense: 2016-01-22)

    Esta investigación, parte del supuesto de que las ciudades de nuestro entorno son grandes contenedores de patrimonio muy difíciles de descodificar y de transmitir sus valores, desde todos los puntos de vista, ya sean ...

    L'aprenentatge de la història a través del mètode de descobriment i el seu impacte en l'ensenyament secundari 

    Sallés Tenas, Neus (Date of defense: 2010-01-21)

    En el marc de les experiències de la renovació de l'ensenyament de la història durant el final del franquisme i principis de la democràcia, sorgeix un grup que impulsarà un projecte provinent d'Anglaterra. És l'anomenat ...

    La construcción del discurso histórico en estudiantes de ESO: El aula como laboratorio 

    Salazar Jiménez, Rodrigo Arturo (Date of defense: 2016-04-11)

    Esta investigación tiene como finalidad el analizar y establecer el aporte de las estrategias de aprendizaje en la construcción del discurso histórico de los estudiantes de Educación Secundaria. Este estudio se afronta ...

    La función educativa de la imagen en el área de Ciencias Sociales de Educación Primaria. Un estudio exploratorio en torno al currículo escolar, los libros de texto y la concepción del alumnado del Grado de Maestro de Educación Primaria 

    Gámez Ceruelo, Virginia (Date of defense: 2016-09-12)

    Esta investigación plantea un estudio exploratorio de la imagen, en el ámbito de las Ciencias Sociales de la etapa de Educación Primaria, con la finalidad de detectar los vacíos existentes en la formación de profesorado, ...

    Les fonts primàries a l'ensenyament. Les relacions entre el món escolar i l'arxiu. Visió general de Catalunya. El cas de Sant Feliu de Guíxols 

    Calzada i Olivella, Maria (Date of defense: 2008-04-04)

    "Les fonts primàries a l'ensenyament. Les relacions entre el món escolar i l'arxiu. Visió general de Catalunya. El cas de Sant Feliu de Guíxols" és una recerca que vol conèixer la realitat de la relació entre el món dels ...

    Les proves de correcció objectiva i l’aprenentatge de la Història de l’Art al Batxillerat 

    Rovira i Bach, Montserrat (Date of defense: 2011-04-29)

    Aquesta tesi s’inscriu en una línia d’investigació del grup de recerca consolidat DHIGECS de la UB que porta deu anys investigant la relació entre els resultats d’aprenentatge en la matèria d’Història i les activitats que ...

    El llenguatge de la conservació-restauració d'obres d'art 

    Xarrié i Poveda, Mireia (Date of defense: 2015-06-11)

    La tesi doctoral que presentem a continuació és innovadora perquè és el primer estudi extens i rigorós sobre el llenguatge de la conservació-restauració d'obres d'art, no només analitzant els seus vocabularis, sinó també ...

    Medi local com a escala d'anàlisi de les Ciencies Socials. Educació Secundaria, El 

    Vilarrasa Cunillé, Araceli (Date of defense: 2004-03-22)

    La tesis és situa a l' àmbit d'investigació sobre disseny i desenvolupament curricular i, dins d'aquest, en una línia d'investigació sobre la dimensió espacial del currículum de Ciències Socials. En aquest marc, la qüestió ...

    Metodologies d'ensenyament i aprenentatge i factors de percepció de l'art en l'educació primària. 

    Feliu i Torruella, Maria (Date of defense: 2010-12-03)

    La present recerca està centrada en l'art i la seva història dins l'educació primària ja que es considera aquesta matèria com a clau per a desvetllar la mirada dels infants vers el món que els envolta per tal que aprenguin ...

    Modelització i simulació aplicades a la recerca i interpretació de camps de batalla 

    Rubio, Xavier (Date of defense: 2009-06-08)

    Tradicionalment l'estudi de la guerra, especialment pel que fa a la època moderna, s'ha basat en l'anàlisi de fonts textuals i cartogràfiques. Mitjançant la contrastació de fonts de diversos orígens, i sumant-hi els ...

    El patrimoni religiòs medieval: anàlisi, problemàtica i disseny d'estratègies didàctiques als immobles de les diòcesis catalanes 

    Martínez Gil, Tània (Date of defense: 2014-12-17)

    El patrimoni religiós immoble esdevenia una assignatura pendent per la didàctica del patrimoni. Aquest patrimoni tan nombrós en el nostre territori i tan lligat als esdeveniments del passat històric, a les estètiques ...

    Projecte d'intervenció didàctica sobre conjunts històrico-monumentals: creació d'una iconografia comprensiva. Exemplificació del castell templer i hospitaler. 

    Poblet Romeu, Marcel Joan (Date of defense: 2003-03-05)

    La problemàtica objecte d'estudi consisteix fonamentalment en les següents quatre qüestions: el desenvolupament de la Didàctica de la Història i específicament de la Didàctica del Patrimoni; la implementació d'una intervenció ...

    Representación del tiempo histórico en los libros de texto de Primero y Segundo de la Enseñanza Secundaria Obligatoria, La 

    Blanco Rebollo, Ángel (Date of defense: 2007-05-15)

    El objetivo principal de la investigación ha sido la observación de las formas y los mecanismos de transmisión utilizados por los manuales para representar del tiempo histórico. Para ello, se han seleccionado ocho libros ...

    Utilització de la realitat virtual a l'aula per a comprendre l'arquitectura, La 

    Biosca Frontera, Eloi (Date of defense: 2010-01-20)

    La realitat virtual és una tecnologia molt innovadora que té importants aplicacions en el camp educatiu, on esdevé una eina de renovació de la pràctica docent capaç d'aportar solucions als nous reptes que es plantegen. Amb ...