Now showing items 65-84 of 115

    L'anàlisi de la interacció a l'aula, aplicat en un context de diversitat social i cultural, on es du a terme el Projecte Àlber 

    Gómez Jové, Judit (Date of defense: 2015-12-18)

    La finalitat d’aquesta tesi ha estat implementar el sistema d’anàlisi de la interacció a l’aula de Sánchez et al.(2010). Per fer-ho s’ha analitzat sessions de treball per projectes en agrupació internivell mentre es duia ...

    L'enfocament de drets com a eina educativa per a la promoció de la infància. Proposta socioeducativa 

    Urrea Monclús, Aida (Date of defense: 2015-07-08)

    La Convenció dels Drets de la Infància (a partir d’ara CDI) és un instrument aprovat per l’Organització de les Nacions Unides el 1989 per protegir i promocionar a la infància. És la convenció més ratificada de la història. ...

    La Adquisición del catalán y del castellano por los escolares inmigrantes de origen rumano y chino. Un análisis sistemático de los usos correctos y erróneos en la expresión oral 

    Chireac, Silvia María (Date of defense: 2010-07-28)

    <p style="text-align:ajustify"><br/>Inicialment, l'interès per aquest treball prové de l'increment de la població<br/>immigrant romanesa i xinesa a Espanya. En tres dècades Espanya ha passat de ser<br/>un país d'emigració ...

    La historia de vida como herramienta para la evaluación de los espacios 2.0 de los museos 

    Sebastian Novell, Caren (Date of defense: 2019-11-21)

    La investigació realitzada té com a finalitat fer una proposta metodològica d’avaluació dels espais web 2.0 d’interacció en grup i creació col·lectiva social dels museus que hi han participat. Aquestes noves lògiques ...

    La Identidad colectiva en contextos plurilingües y pluriculturales. El caso del Valle de Arán 

    Lapresta Rey, Cecilio (Date of defense: 2004-02-06)

    La comarca del Valle de Arán se encuentra situada en el extremo nor-occidental de la provincia de Lleida, en plenos Pirineos. En las últimas décadas, esta comarca está experimentando un profundo proceso de transformación ...

    La Innovación educativa en la docencia universitaria mediante la investigación colaborativa y la interrelación de contenidos de educación física 

    Guillén Correas, Roberto (Date of defense: 2002-12-13)

    La innovación educativa, como objeto de estudio de la investigación, se define a partir de dos conceptos, como son el trabajo en grupo por parte del profesorado para llegar a constituirse como equipo docente, y la interrelación ...

    La intervención psicoeducativa asistida con caballos como contexto educativo inclusivo de adquisición competencial para todos 

    Franquet Montufo, Mª Belén (Date of defense: 2015-12-14)

    La mediación educativa mediante la interacción con el caballo facilita una nueva forma de aprendizaje para todos, basada en el desarrollo integral de la persona; partiendo de sus necesidades y capacidades y transformándolas ...

    La tecnología en el aula de música de los grados de maestro: contenidos, usos y perfil del profesorado 

    Calderón Garrido, Diego (Date of defense: 2020-04-22)

    L'objectiu que s'ha perseguit en aquesta investigació ha sigut analitzar la presència de les TIC a les assignatures de música en els diversos estudis dels graus de mestre de les universitats espanyoles. Per això s'ha ...

    Language attitudes in a multilingual and multicultural context. The case of autochthonous and immigrant students in Catalonia 

    Ianos, Maria Adelina (Date of defense: 2014-03-13)

    Considerant, d’una banda, la comprovada importància que adopten les actituds lingüístiques en l'adquisició de les llengües i, de l’altra, que esdevenen potenciadores de la integració social en contextos plurilingües, com ...

    Language transfer in second language acquisition. Some effects of L1 instruction (Romanian) on L2/L3 learning (Catalan/Spanish) 

    Popa, Simona (Date of defense: 2016-05-02)

    In migration contexts, the diversity of languages in contact triggers the processes of second language (L2) acquisition and language transfer; as well as drawing attention to the importance of mother tongue (L1) maintenance. The ...

    Las agrupaciones musicales juveniles y su contribución al desarrollo de competencias socioemocionales. El fenómeno de las bandas en la Comunidad Valenciana y los coros en Cataluña 

    Oriola Requena, Salvador (Date of defense: 2017-06-20)

    La present tesi té com a principal objectiu conèixer, analitzar i descriure, de forma detallada, el perfil socioemocional dels músics adolescents i els directors musicals, integrants de les bandes juvenils a la Comunitat ...

    Las Competencias profesionales del nutricionista deportivo 

    Bellotto, Maria Luisa (Date of defense: 2006-06-27)

    Aquest estudi te com a principal objectiu conèixer i desvetllar les Competències Professionals (CP) del Nutricionista Esportiu, un professional que té un mercat laboral en ple creixement i que, conseqüentment, necessita ...

    Las dimensiones emocional, cognitiva y social de la toma de decisiones en secundaria 

    Álvarez Justel, Josefina (Date of defense: 2021-07-14)

    L'objectiu d'aquesta investigació és analitzar la importància i la relació d'una sèrie de variables en el procés de presa de decisions a secundària. A l'estudi van participar 519 subjectes de 4t d'Educació Secundària ...

    Las TIC en programas socioeducativos: Evaluación de un Entorno Virtual como medio de soporte a profesionales en la implementación del programa Caminar en Familia 

    Fernández Rodrigo, Laura (Date of defense: 2018-12-18)

    En el marc d’un projecte I+D, el programa socioeducatiu Caminar en Família és implementat i avaluat amb un Entorno Virtual (EV) com a mitjà de suport als professionals. L’objectiu de la investigació és avaluar l’ús de les ...

    Les Actituds lingüístiques de l'alumnat d'origen immigrant a Catalunya. Una anàlisi d'algunes variables de l'àmbit escolar i sociofamiliar 

    Janés i Carulla, Judit (Date of defense: 2006-01-18)

    A partir de la relevancia que está adquiriendo el fenómeno migratorio en nuestro país, y considerando la singularidad lingüística de Cataluña, donde el sistema educativo se organiza de forma bilingüe (catalan-castellano), ...

    Les Estratègies que empra el professorat d'educació física per aconseguir que l'alumnat aprengui a aprendre 

    Comes Mirosa, Montserrat (Date of defense: 2001-10-01)

    És probable que qui estigui vinculat d'alguna manera amb la docència senti la necessitat de compartir experiències educatives i contrastar idees, punts de vista, formes de treballar. Aquest treball sorgeix d'aquesta ...

    Los profesionales de la formación dual en el ámbito universitario: identificación de perfiles, funciones y competencias 

    Curto Reverte, Andreu (Date of defense: 2021-06-09)

    Aquesta investigació es centra amb la identificació dels perfils professionals dels actors necessaris per a desenvolupar la Formació Dual Universitària (FDU), basant-nos amb funciones i competències. Concebut com un estudi ...