Now showing items 4-23 of 115

    Anàlisi d'esdeveniments docents en pràctiques indagadores per a la millora del desenvolupament professional de l’estudiantat del grau d'Educació Primària Dual 

    Peguera Carré, Maria Carme (Date of defense: 2023-12-11)

    Estudis de l’última dècada evidencien que la indagació científica té una presència incipient a l’Educació Primària, fet que proporciona escasses oportunitats pràctiques d’aprenentatge per als Docents en Formació Inicial ...

    Anàlisi de les interaccions dialògiques entre docent i alumnes d'educació Primària per al desenvolupament de processos d'aprenentatge col·laboratiu en una Wiki 

    Jové Amador, Rosanna (Date of defense: 2016-12-16)

    Aquesta tesi pretén (1). Caracteritzar el tipus d’ajudes que proporciona la docent als alumnes durant la seva interacció en una Wiki, (2) Analitzar com evolucionen aquestes ajudes al llarg de la proposta educativa i (3) ...

    Anàlisi de les vivències i el grau de satisfacció dels pares de nadons hospitalitzats a la UCIN de l‟Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida. Criteris per a una atenció neonatal centrada en el desenvolupament i la família 

    Cano Moroba, Sílvia (Date of defense: 2011-12-15)

    El naixement d'un infant és un temps de grans canvis per als pares i la família. L'impacte emocional que es produeix és gran i les reaccions emocionals dels nous pares són diverses. Neix un fill i, a la vegada, neixen uns ...

    Anàlisi de llibres de text digitals: tractament de competències i ús de recursos multimèdia 

    Brescó Baiges, Enric (Date of defense: 2016-01-25)

    Aquesta tesi és un estudi analític i descriptiu sobre els llibres de text digitals (LTD) utilitzats en l’educació obligatòria del sistema educatiu català. La recerca s’estructura en dues vies de treball: a) La primera és ...

    Aplicación del modelo CIPP para la evaluación de un curso de formación virtual de los agentes profesionales de la formación dual universitaria 

    Cobos Rius, Helena (Date of defense: 2023-11-20)

    Aquesta investigació presenta el disseny i el desenvolupament d’un model d’avaluació per a un curs de formació virtual transfronterer, destinat al agents professionals de la formació dual universitària (FDU). Concebut com ...

    Aprender a aprender juntos con tecnología interactiva en la educación secundaria: Estudio de la emergencia de procesos de liderazgo distribuido 

    Martí Ros, Laura (Date of defense: 2022-11-23)

    Aquesta investigació se centra en estudiar com l'alumnat de secundària desenvolupa estratègies per aprendre a aprendre junts en la resolució de problemes complexos de l'àrea de ciències, després de participar en una ...

    Aprenentatge dialògic de les ciències per indagació amb suport de tecnologia 2.0: un estudi en la formació inicial del professorat 

    Guiral i Herrera, Alba (Date of defense: 2017-12-01)

    Aquesta tesi proposa un model pedagògic per a la formació del professorat que promou l’aprenentatge dialògic de les ciències per indagació amb suport de tecnologia 2.0 i es dissenya un projecte de Ciències de la Terra. Des ...

    Arteterapia en un entorno escolar inclusivo y el Método del Análisis de la Interacción 

    Miret Latas, Maria Àngels (Date of defense: 2014-11-12)

    Esta investigación se lleva a cabo para divulgar los beneficios que aporta la introducción del Arteterapia en el contexto educativo y a la vez sirve como mirada del propio profesional a su trabajo. Normalmente nos fijamos ...

    Asociacionismo e inmigración: la acción socioeducativa de las asociaciones africanas en Cataluña 

    López Teulón, María Paz (Date of defense: 2015-12-18)

    L’evolució del fenomen migratori a Espanya ha comportat, entre altres qüestions, el continu creixement d’organitzacions i associacions creades per immigrants i que, en teoria, els representen. Aquest augment es produeix, ...

    Atención plena en estudiantes de educación secundaria: impacto en los problemas de los adolescentes, la concentración, flexibilidad cognitiva y rendimiento académico 

    Mercader Rovira, Alberto (Date of defense: 2022-07-28)

    Segons diverses investigacions, el rang mitjà d'aparició dels trastorns de l'estat d'ànim i els problemes en el control dels impulsos se situa entre els 7 i els 15 anys, en una etapa clau del desenvolupament i de la maduració ...

    Calidad del prácticum en modalidad en línea: percepciones de estudiantes de la Carrera de Educación Parvularia de la Universidad Central de Chile 

    Zuñiga Rocamora, Patricia (Date of defense: 2024-01-10)

    La pandèmia de la COVID-19 va obligar les institucions d'educació superior a adaptar-se ràpidament mitjançant la formació dels seus docents, la implementació de plataformes digitals i l'adequació dels seus programes educatius ...

    Competència i actituds davant la mort en estudiants dels Graus de Mestre: Efectes d’un programa sobre la mort 

    Fontova Iriondo, Marta (Date of defense: 2017-07-14)

    La manera en com els professors afronten la mort a l’aula és important per a la posterior comprensió de la mort i el dol dels seus alumnes, infants i adolescents. Per aquest motiu, s’ha realitzat un estudi analític transversal ...

    Conectar Jugando: executive functions training through modern board games in primary education 

    Vita Barrull, Núria (Date of defense: 2023-07-21)

    Les funcions executives juguen un paper important en el desenvolupament cognitiu i educatiu dels infants en l'etapa escolar. Estudis anteriors han obtingut resultats prometedors en l'ús de jocs de taula moderns (fillers) ...

    Conflictos y educación física a la luz de la praxiología motriz. Estudio de caso de un centro educativo de primaria 

    Sáez de Ocáriz Granja, Unai (Date of defense: 2011-11-11)

    Aquesta tesi aborda un dels temes més emergents de l'educació física actual; els conflictes motors. L'estudi pren com a marc teòric de referència la praxiologia motriu i les principals aportacions teòriques sobre els ...

    Thumbnail

    Conocimiento lingüístico de los escolares de la franja oriental de Aragón e implicaciones curriculares del tratamiento de las lenguas 

    Huguet, Àngel (Date of defense: 1994-11-24)

    Qualsevol persona de visita en la Franja oriental aragonesa, des del Pirineu fins el nord-est de Terol, o simplement de passada per Garrotxa; percebrà sense grans esforços el peculiar caràcter fronterer que defineix a les ...

    Construcció d’un instrument de mesura especialitzat en l’avaluació del llenguatge oral 

    Boronat Olivart, Cristina (Date of defense: 2021-12-09)

    En aquest estudi, el principal objectiu és l’elaboració d’un test de llenguatge oral estandarditzat i baremat, del qual la principal motivació és l’avaluació del llenguatge oral en etapes importants en l’adquisició del ...

    Contextos educatius plurilingües a Califòrnia i Catalunya: una anàlisi de polítiques educatives, pràctiques pedagògiques, formació de mestres i equitat en programes bilingües 

    Solsona Puig, Jordi (Date of defense: 2021-12-10)

    Estimacions recents afirmen que dues terceres parts dels infants del món es desenvolupen en comunitats on conviuen almenys dues llengües. Contràriament, la major part dels sistemes educatius nacionals són primordialment ...

    Creation et validation d’une rubrique d’evaluation de la gestion du personnel des PME familiales du secteur hotelier 

    Femba Fiba, Pierre (Date of defense: 2023-11-03)

    Aquesta investigació pretén oferir una eina d'avaluació de la gestió del personal a les pimes familiars del sector hoteler, aplicable a Espanya i al Camerun, en el context post-Covid. Aquesta investigació és la continuació ...